Wednesday 9 July 2008

釣魚経


釣大魚必須用到既魚餌

無論你對釣魚有無興趣都好 釣鱼係我地成長中必修的人生科目
女友男友金亀世事業家庭人生将来 都同釣鱼息息相関永不分離
曾幾何時我都想釣到条美人鱼 同拒相親相愛天長地九一生一世
等吖等吖等到頸都長埋 結果都係選択放棄吾再痴痴的等拒上釣 
将自己所有既精神都関注在学業 脚踏実地甘随求成就同満足感
王天不負有心人終于比我釣到幾個大賞 係求学生涯中錦上添花
然後又係海底捞到一張一年既漫遊世界赠券 甘就走遍半個地球
一年既流浪探検中又比我釣上 幾位来之世界各地既知己朋友仔
摆脱学生哥既形象同旅行先生道別後 自己既身分又更上一層楼
打工一族毎日都係到埋怨有幾辛苦 永遠吾満足自己的工作岗位
以家温銭艱難 通貨膨張材塩粉米油電麼狗糞垃圾都争住起大価
有邊個吾希望可以釣到条大魚 享受毎個月安定甘等出糧既日子
釣大魚?你無聴錯 在下正係新加波釣緊魚等緊条大魚自動上釣
当然準備工夫也不可馬虎 要對大魚内部運作各方面都瞭如指掌
集斉晒所有自己既重要文件来做魚餌 当大魚蠢蠢欲動張開大口
要大力甘拉条線 面試時要胆定拉倒面試官好似有你講無拒講甘
再挣扎一下 肯定覚得条魚已上鈎就往後一退再用有力的臂弯拉
将個戦利品帯回家 拒将成為今晩既主角任由你煎炸蒸炒做魚生
朕仲係到釣緊魚 好多小魚係到咗住晒我大魚前来阻塞晒個交通
釣大魚行動係個規模膨大既大製作 暂时经已耗资幾百蚊波紙左
不過我有一種強烈既感覚有一群大魚正邁向我方 我要冷静等待
保持最好状態養兵一朝用在一時 正確甘選択我想食既稀有靚魚
甜滑清没有腥味 爽口润心润肺养眼補血食左身体健康白頭到老
到底呢一天会吾会出現 天知地知我吾知你吾知無人知得個等字
釣鱼既第一条件就係等待 挑戦自我考験耐性得個等字都要去等
釣鱼楽趣就係 無論成果快或慢都勇于抱着希望去等待享受過程 
如果日後有機会既話 我要親身出海体験一下真真正正甘釣大魚


It took me couple of hours to finish this post (typing + copy and paste back and forth + combination of pinyin + Yahoo translation tool), my ever first Cantonese entry! My friend`s notebook doesnt have Japanese so i gotta use the Chinese Traditional pinyin for the Chinese characters. I am too used to Japanese but i slowly got back my pinyin while writing this post. AhFu World Tour gotta keep in the fridge and be frozen for a while as i dont have the pictures with me now. Nonetheless, i will try to snap some nice shots here in Singapore for the next time.

40 comments:

Anonymous said...

嘿嘿。。廣到尾原來仲未釣過真正D魚,有史黎第一次目第你用廣東話寫Blog,好0野喔。

Yenny said...

係喎,講到天花龍鳯咁... 原來未試過釣真正嘅魚... =.="

用廣東話寫,好叻仔喎~~
我都未試過用廣東話寫...呵呵~下次有咁嘅閒情逸志,一定都要試下先... :-p

你係嗰度好好加油啦~ 睇怕有排都唔會返黎呢度嘅啦?

古小玉 said...

中文有进步喎,这么"深" 的中文都会打。哈哈 (Just kidding).

Bro, I have retracted my resignation after my boss counter offer me, she agreed to give 35% increment plus year end promotion (oh,another increment there). Anwyay, that new company felt very frustrated on I accepted the counter offer, their HR said will consult the company lawyer to demand for compesation. Oh..shit, I hope it's only a small amount. :(

古小玉 said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

你最近點啊?見你釣魚釣左咁耐,等到頸都長了.希望你早日釣到條大魚啦.有意思的文章,可以試下唱rap. :p

even said...

啪啪啪啪啪....大佬富~非常精彩的釣魚經!
(雖然好多錯字!卡卡卡~^0^)
哈哈~如果你釣魚問我借魚竿啦!^^
我釣過最大既只係97cm,10多斤重~不過真係好好玩!哈哈~

希望你現在釣的大魚快快上釣啦!
到時你放大假就有掛諗啦!^^
世界各地都有朋友....去邊好呢?^0^

女朋友呢家野!當你事業有成,就自然會出現架啦!^^
比心機工作啦!祝你前程似錦!^^

Rex said...

seriously i dont even spent my time to read this man... lazy~ haha~ but you will get what you want very soon i think =)
cheerS!?

Beverly's Secret said...

FISHING? I'm not so into it..
But you have so many awards!! Salute!!

p/s: I thought you are from M'sia? Why you homesick of Japan?

pui0219 said...

我又去....
你打中文我see 易左...
不過,你d字好細...see 困難左...
我都係想see你d eng 多d...
wa kakka....

miss you tooooooooooooooo....
>3<

好兄弟~

fufu said...

紫朝 : 不可以咩 难道一定要钓过鱼才可以讲?

yenny : 我用了两个多小时写这篇文章 还可以吧 但文笔不是很好 会加油的

khoo : 我讲是没有问题的啦 是我的中文烂罢了
wow seem like you are quite important to the company huuh? well since you had promoted, i mean the increment, i think better if you stay and work with the old faces =) rather than going overseas adapting new environment etc! well i think you wont need to pay that much, only 10-30% of the salary i guess... anyway glad to hear that you stay back. msia real needs such a talent ppl like you lol

nat : hahahaha, well 釣魚要比d耐性 
唱rap?好!可以登台添 我自小就好想做明星左架啦 発白日夢

fufu said...

even : 英文又吾明 中文有錯字 你到底想點
吾好玩野吖 怕你到时玩吾起炸 哈哈哈哈哈哈
到時放大假 我要出埃及印度等等
女?大佬一開声姐 排隊排到尖沙咀啦
下次我地去西贡出海釣魚好吗?

rex : well you probably really need to take some time to read this!! =) though it will be a bit hard for you as it is cantonese lol yeah i will sure get what i want... thanks

beverly`s : yeah most of the girls dislike fishing lol well you will understand me(ok, my feeling) better when you are back from SF =)

pui : 傻猪 你可以放大来看的
暂时吾可以継続分享土尔其d相
不過我会尽快赶上我们的旅程之有缘的好兄弟

~珊姑娘~ said...

我来了 ^o^
你的广东话写得很keng下!
很多CERT喔。好厉害。
哦!那你是还没出过海钓鱼的咯。
我朋友出海钓鱼一整天的,晒得好像被烫到这样。

even said...

大佬富:哈哈~我係話精彩麻!^^''''
我冇玩野呀!唔好打我呀!哈哈哈~

好呀!如果12月可以釣魚,唔使一定出海!
因為近岸都有好多"百花鱸"釣!
我的最重紀錄都是在灣仔碼頭釣架!
有機會比相你睇!^^

JiaNi said...

你真蛮有创意的..用钓鱼来形容你的人生,你的生活..我喜欢...^^

I AM A BLOGGER said...

路过的陌生人, 

我看到你去过很多地方。 真的很羡慕你哦。 
但是, 现在, 你在工作吗?
How are you going to fund your trip? 

你的生活真的是多姿多彩。 你看过许多人都没有机会看到世界。 

 

bearlim said...

广东话不好,看不懂这一篇~ :P

ET女子 said...

我也看不懂~
不过知道你到处旅游~很享受生活~
很棒的生活~

穎子 said...

我连广东话都不会讲
这一篇看得我一头雾水

哈哈~

不过满羡慕你到处旅行的生活~

assamlaksa said...

welcome to chinese world.hahahhaha

even said...

卡卡卡~大佬富會唔會考慮為你其他朋友翻譯呢篇文章呢?
哈哈哈~可能要翻譯多幾種語言呢!^o^

pui0219 said...

養兵一朝用在一時....
其實...是.....

養兵千日用在一時...

大佬加油....
一定好多大魚架!
比心機!

pui0219 said...

海底捞到一張一年既漫遊世界赠券...
的海底在那?
pls 教我~

Anonymous said...

嘩~ 有中文睇啦~ 哈哈哈...
釣魚既野even 最在行~
下次黎搵佢釣魚la~

動 Orson said...

好賽雷啊…
雖然過程有好多心酸
不為人知…
但係,得到咁好嘅回應…
幾辛苦都低啦…
^.^

喂…朋友…
美人魚一條…
唔該晒

aaaandy said...

don't really get anything there lol but yeah good luck with your new start in singapore.
oh yeah summer sale is here too but i am too busy to actually go shopping, what a shame.

古小玉 said...
This comment has been removed by the author.
古小玉 said...

Bro, how come ur writting no coma & full stop one ?? My eyes "twisted" already after reading it. :)

墮天使 - 祥 said...

ha ha, this is fun. Havent fishing before, yet writing fishing guide.

Thank for your hard work.

※In future, whenever I want to eat sushi, I will fly to japan. For this moment, I have no choice.

even said...

哈哈~既然大佬富講開釣魚!
不如賣下廣告!
趁大佬富不在!哈哈!
有興趣睇魚魚既人不妨黎睇下啦!
http://www.xfunz.com/forum-113-1.html

我都幾用心機POST架!哈哈~
大佬....唔好打我呀!卡卡卡~^OO^

fufu said...

珊姑娘 : hahaha, i speak both cantonese and mandarin =) 我都想出海啊

even : 灣仔碼頭照殺!!! hihihihi

jiani : 我喜欢这样来形容的 很高兴因为你喜欢 谢谢

xjion89 : well i had been saving the money for 5yrs when i was studying in japan, and i got scholarship so i manage to save quite a lot but now i am broke =p yeah welcome to my blog =)

bearlim : 对不起!我会以后尝试写华文的啦

fufu said...

et女子 : ok la 我下一篇写华文的啦 对我蛮享受自己的生活的

穎子 :不会广东话 但也可以猜猜吖 耶,我环游世界一周了

jamy : 哈哈哈 你要多多指教哦

even : 翻譯? 有时间我会花在日本连戏剧 =)

pui : 对不起!用错词 谢谢你告诉我的错误
在我的深海里捞到的

pui0219 said...

可以帶我去你的海底,我都想找一張世界遊的票~

fufu said...

昌昌 : 係吖 有中文睇啦 以后多多来哦

默 : 哈哈哈阁下还在迎头赶上 毕竟中文不好

andy : what make you so busy huuh? anyway bet you must have had enough shopping for this year ya, ok will send you a postcard once i really settled down here in singapore =)

khoo : thats the way i purposely wrote for this entry =)

墮天使-祥 : hahaha. actually everyone knows how to fish ya =) just like courting girls, its gifted to us ya =p

even : 你既然当我無到 哈哈哈 我要受广告费吖

fufu said...

pui : 去我的海底? 仲難過打敗少林寺既18銅人 你世界遊的票凍過水 wakaka

pui0219 said...

大老,...
孤寒~

fufu said...

pui : hahahaha...
大佬要你知道 '自己争取'的道理

pui0219 said...

wa...............
找到工作了?
好野....
我去找你時,你要請我食飯啦~
大佬咁叻...
人工一定不差...
:)
wooooooooooooo yes!!

pui0219 said...

'自己争取'...
我一早就已經知道啦!
so...
我成日來留言...
就是為了爭取大佬照顧我的下半生~

fufu said...

pui : 找到了
我会迟下同大家分享
下次你来 我一定請食飯
照顧你的下半生?
最好吾好被lam先听到吖

pui0219 said...

我要食自助餐!
:)