Wednesday 10 June 2009

The Charming Shanghai - 魅力動感的上海

*Please pardon FuFu for writing the article about China Synergy Programme 8 in Chinese (continue the post after FuFu CSP 8 in Beijing). Since pictures paint thousand of words as well, please enjoy them if you don't understand Chinese. Or to better understand the travelogue, please click here for Google Translate. Have a nice day.*







FuFu China Synergy Programme 8
+ Be a Shanghai Citizen + 30 June - 16 July 2007

我們從北京坐火車去了上海
就這樣的在火車上過了一夜
抵達上海後又要趕去聽講座
全都是關於上海國際展覽的
正午餓了我們就去吃上海菜
然後我們就做半天上海市民
自由活動我們要出外玩翻天
來到上海一定不可錯過豫園
豫園的環境非常古色古香哦
宏偉建築物及世界各國美食
還有聞名世界的上海小籠包
此外上海的高樓大廈真的多
一個新舊中西合璧的大都會
廢話少說跟我去一趟上海吧
就讓我帶你們的眼睛去旅行


早上睡醒了梳洗了 - 我們要穿回我們的CSP T-shirts


準備下了火車然後去聽講座 - 早餐都在火車上吃了


我們來到了上海火車站


我們又來鬧情緒了 - 昨晚不夠睡我眼睛都腫了


我們來到了上海這個不夜城了


讓我們看看上海的天空到底是不是比較的藍


我們是從北京坐特快火車來到上海的 - 都要十多個小時


我們來到這裡聽講座 - 海外傑青一定要來海外聯誼會咯


講座關於上海國際展覽 - Shanghai World Expo 2010


坐在我隔壁的是如花 - 我們自拍留念


聼完講座就要去吃午餐了 - 沿途看到很多高樓


上海這個大都會 - 等一下我們一定會慢慢玩


先來到上海藏珍摟大酒樓醫肚子


青瓜午餐肉 - 看起來很油膩但是好吃咯


豆腐乾炒菠菜 - 菠菜葉都被遮住了


藥材燜豬肉 - 很香藥材味道肉也很滑


比馬來西亞媽蜜排骨好吃的上海XO醬排骨


炸軟骨雞配上上海特製醬 - 簡直就是吃了再想吃


非常清淡的一蝶上海小白菜


北京包菜炒魚餅 - 兩個字 - 那就是甜+甜


很奇怪看到烏東面的出現


這條魚炸得蠻好吃的囖 - 脆脆香香的


半天的上海市民環節我們來到了上海城隍廟豫園


上海城隍廟俗稱老城隍廟 - 是上海非常著名的景點


建造此園的目的是愉悅老親 - 被名為豫園 - 建于1559年


豫園是江南古典園林


體現了中國古典園林的建築與設計風格


它已經成為到上海觀光的國內外遊客常去的遊覽勝地


豫園九曲橋 - 真的是人潮湧湧人山人海很熱鬧


老城隍廟周邊廟會逐漸發展成為上海年代最為久遠的商業區域


百余年前故景風姿,新舊诸諸景相映彰


四周圍都可以找到各種小吃餐廳古玩商鋪和小商品市場


江南的建築果然具有獨特風味


這一個非常獨特與衆不同


這個有點像日本古代的城殿


上海的建築跟北京的建築真的有很大的差別


看完獨特的建築 - 我們要逛一逛豫園老街了




這一次同行的有澳洲的Nina, 加拿大的Bertha, 臺灣的嘉潁及大洋


除了小吃餐廳古玩商鋪和小商品市場


真的一條很古色古香的老街


哇 - 這個酷呆了


真的很喜歡這一條街


老城隍廟是以小籠,包梨膏糖,五香豆等食品最為出名


老城隍廟是以小籠,包梨膏糖,五香豆等食品最為出名


上海人吃到各地點心 - 看到日本的 takoyaki 章魚旦嗎


還有歐洲特麥蛋撻


走進豫園 = 吃遍天下 - 爽吖


好可以買到海南椰青


來到上海一定要吃小籠包咯


要吃小籠包就要吃排長龍的南翔饅頭店裏的小籠包


外賣的部門都排長龍的呢


然後我就走進廚房看看到底他們用些什麽材料偷偷師


排隊買小籠包的遊客都拍我~~我愛吃的小籠包


廚房看下來的長龍人潮都很耀眼


然後組友們去排隊買小籠包 - 我就去拍照


他們都已經孰能技巧 - 包小籠包的速度很驚人咧 - 快到嚇人


一天都會賣出幾萬粒的小籠包


小籠包的銷量真的很棒


三籠帶走的 - 我們和其他團友一起買的


一籠有十六粒小籠包只賣人民幣十大元 (馬幣5塊錢以下)


很輕鬆地把一籠小籠包放進紙盒裏 - 但小籠包是沒有破的咯


小籠包到手了 - 就一定要經過我們的評審

想知道小籠包味道如何嗎 - 那你就要看這個短片咯

應該可以更好的 - 因爲我們只有Take One罷了


南翔饅頭店的小籠包以 "皮薄 餡多 味美" 而名揚四方


Natalie 也鼎力推薦南翔小籠包 - 你們去上海記得要吃南翔小籠包哦


吃完了我們又要繼續走走看看了


真的很多古靈精怪各樣各式的精品


這個豫園老街真的規劃的很好


我們出來豫園老城隍廟的範圍了


附近的建築都是那麽誘人的


很大的一個熒幕 - 上海真的令我大開眼界


喜歡中國古代建築的我在上海上了一堂很棒的建築課


很出名的上海老飯店 - 希望下一次有機會來這裡吃一餐


廣場的正門的守護雙龍都特別威猛


我們回到來豫園旅遊商城


然後我們搭巴士去南京路步行街

< 下一集 - >

158 comments:

MSKY said...

沙發~

MSKY said...

南翔饅頭店小籠包,我們去時也要排隊最少30分鐘囉。

fufu said...

MSKY : hahaha 沙發菲你莫屬咯
南翔饅頭店小籠包真的很多人買來吃
但是味道還可以咯
值得排隊買來吃的咯

Kikey Loo said...

wah!! today i am quite the front.. haha..

still waiting ur Europe post lah.. :p

fufu said...

Kikey Loo : hahaha yeah i am trying not to always post the article at the same time =p

hehehe... after this CSP8, it would be my europe trip (12countries) but i will be heading to china next tuesday... so the europe one will be postponed >.< sorry for that!!

都市[心]鮮人 said...

我有去過。。還是一樣沒有變。。哈~小籠包的鮮甜汁流進嘴巴的感覺。。我只能說。。好像漂上天堂。。哈`好懷念啊!~

明仔(Anson) said...

怎么觉得fufu一年三百六十五天都是在旅游呢?
爽到~
小笼包里面的馅料是什么呢?

candygan said...

我爱吃小笼包!!不过我没有$$$去上海吃,唯有在KL吃,好过没有huh ;p

fufu said...

都市[心]鮮人 : yeah give me five!
小籠包真的很好吃哦
但是有點燙到我的舌頭 XD
anyway 以後一定要去吃過 =p
上海沒有變到??
你幾時去過上海呢??
這是我兩年前去的咯


明仔(Anson) : 哈哈哈
對呀這兩年已經去了很多地方了
感覺到自己真的太幸福了 =p
小笼包里面的馅料都是肉咯
然後還有上湯咯
還很好吃的咯
有機會你自己去品嘗咯 :)

云之站 said...

南翔饅頭店小籠包..我们没吃到。。因为太长的龙了。。。
呵呵

Mavis Ng said...

做么不post laju一粒小笼包给我吃,哈哈~

好吃到~爽到~~你的样子有疲倦到= =''

寒雨 said...

豫园哦!呵呵!"豫“是我的名字咧!不过豫园的名字取得还挺有意思的!~愉悅老親~

古典园林的建筑古色古香,景色宜人,让人仿若沉醉在古典诗词中的优美意境,呵呵!;p不知你有没有那种感觉呢!;p

看到川流不息的长龙就知道小笼包有多好吃了!呵呵!很想吃咧!^0^

明仔(Anson) said...

当然,有机会我一定要去品尝,
不懂马来西亚的小笼包的味道会是一样的吗~
哈哈~祝你接下来的旅途愉快,
拍多多照片跟我们分享~加油fufu

fufu said...

candygan : 現在airasia有飛上海了
你可以考慮去上海哦
哈哈哈 一定可以吃到很多美食的咯
kl的小籠包剛剛好及格罷了 >.<
上海的就頂呱呱了 =p


云之站 : 南翔饅頭店小籠包好吃哦
你錯過了最好吃的小籠包了
下一次記得一定要去吃哦

Agnes said...

wow..ppl willing to queue for 30min then must be very delicous!!

fufu said...

mavis : hahahha 睡不好咯
因爲我們在火車上談天咯
沒有什麽睡到所以有點疲倦
pos laju?? 上海沒有pos laju >.<
DHL & FedEx 太貴了 XD


寒雨 : 豫是你的名字哦??
還不錯好聽的呢 =p
豫園真得很棒咯
我有沉醉在古典詩詞中的幽美意境咯
建築物真的宏偉古色古香
真的很獨特咯 XD
漂亮到真的仿佛愛上了上海的建築
我喜歡 :)
小籠包真的排長龍咯
值得等一等的
因爲太值得吃了


明仔(Anson) : 馬來西亞的小籠包還可以咯
但是我說的是大酒店的小籠包
其他的都不敢浪費錢去品嘗哦
你一定會有機會的咯
我們未來的大律師 =p
出名了之後步要忘記fufu 哦
我一定會拍很多照片給你們看的咯
你記得要常來check 一 check 哦 =p

fufu said...

Agnes : yeah very delicious indeed! i wanna just fly back to shanghai for only xiao long bao =p yummy yummy

Serina said...

好想念上海噢~ 尤其是它的夜景!
东方明珠塔一点要上啦!夜景超棒

fufu said...

Serina : 哈哈哈
這一篇是上海小籠包 :)
下一篇就是夜上海咯
你一定會喜歡的咯
因爲有很多夜景的照片 =p

Carenlie said...

小笼包,我N年没吃了啦~
你还在上海吃,我妒嫉死!哈~
坐10个小时的火车?
2个小时的火车我都不能顶了,看来你们习以为常了~

fufu said...

Carenlie : 沒有辦法啦
一定要坐火車去上海的
但是火車很舒服咯
一定也不會很難坐的咯
小籠包哦....
上海就是要吃小籠包咯 =p
hahahhaa
是應該羡慕我的 XD

Carenlie said...

不是难不难做,是我没耐性!呵呵~
但是我想如果跟你一样那么多人同行,应该会很爽咯~
fufu的声音不错哦~哈~

fufu said...

Carenlie : hahahha
那長途飛機你一定頂不順的了
anyway 應該要有耐心哦 =p
尤其是女人 XD
我的聲音好??? *害羞*
是呀
跟一班人去玩真的很好玩的咯 :)
很想念他們哦

Carenlie said...

是有点顶不顺,我是急性子!哈~
fufu也会羞?哈~
是咯,没他们的话你的行程也不会那么精彩!哈~

fufu said...

Carenlie : hahahaha
我也是人嘛
有感情就一定會害羞的咯 XD *臉紅了*
對咯 有他們我的行程才那麽的好玩 =p
你要改一改你的急性子脾氣咯
不好的咯 all the best :)

Carenlie said...

现在脾气好很多咯~~~~
以前更~~~~哈哈~~~
下次拍你脸红的样子po上来!
我想一定很多人也想看!哈~

fufu said...

Carenlie : 哈哈哈哈 一定一定
因爲我的害羞臉紅樣子很可愛的哦
很高興你的EQ有改善哦
繼續努力
加油
一定要成爲個EQ高的女生哦

Feeling said...

呵呵你的朋友如花比电视上的正常和美很多咧!kekeke!

fufu said...

Feeling : hahahhaha
我這個如花朋友蠻漂亮的咯
哈哈哈哈 那個如花看到都想給她兩巴掌 =p

Jia Xin said...


食物看起来很好吃哦^^
建筑物古色古香。。。
一定很壮观吧?
小笼包一定很好吃ho?
你拍的影片很好笑啊haha
在帮他们打广告哦?
有收广告费的吗??
haha

fufu said...

JiaXin : 上海真的很棒咯
豫園的建築物都很古色古香哦
有機會你一定要去看看
小籠包好吃很好吃 =p
不然我們不會幫他打廣告
沒有錢收咯 >.<
anyway 我們玩爽罷了 :)

SuwEi said...

突然从槟城又要转回来上海了,幸好我脑筋够快,哈哈!
第一次吃小龙包时真的是有烫到,不过好好吃!那边也有很多古色古香的建筑物,赞!

桀森 said...

我懂南翔~排長龍的小籠包~~
那時候the curve開了後就馬上去試~
結果也不怎麼樣~~
可能坐太遠飛機來到這裡味道變了~哈哈

豫園有像拍古裝戲的場景~哈哈~
可是人超多的~~

沒看見takoyaki咧~
只看到蘇北老虎腳爪~~什麼來的??

Somewhere in Singapore said...

上海城隍廟 is a nice place to visit ya...

hey fish said...

看到你有眼袋咯!!
睡不够。。。
我爱椰青,
我爱小笼包,
yummy~~
小笼包好便宜哦。。。

Raymond Chieng said...

好厉害, 哪里都去 >_<
我要看西方的街~~~ XD
期待你 Europe tour 的照片~
take k =)

三吉 said...

噢。。原来你讲广东话的口音,真的很香港哦。。。

hcpen said...

哇哇,令我怀念的上海。。真的很想再去一次。。第一次看到和听到你的本人也fufu,哈哈。。

soulesscloudy said...

what is the programme all about?? seems travel program lo.. hehehe

Unseen India Tours said...

Another Fascinating Post By Fufu !! Great Fufu This Is Indeed A Wonderful Post !!

小雪 said...

建築很有特色,不知道有沒有看風水的?
只是人真的太多啦~~fufu沒辦法擺很多pose呢!

uLi.佑莉 said...

Yoh~I'm going ShangHai next year...can't wait anymore after seeing all your photos le ^_^" Btw, why u can participate in the 海外杰青的?

Anonymous said...

I can't read in Chinese so I just oogled at your photos. Btw, from your photo...you can pass as a Japanese...:)

ladyviral said...

Other than the whole me can't read chinese thing lol :P.

Wow very beautiful places and the food yummy.. even the xia long pao my favorite. But what is the red stuff they put in? Is that how the soup look like before liquid form?

Thank you for dropping by my blog ^-^.

=啃泥谷= said...

在火车这么拍不危险吗?=.='''

Jia Xin said...

哈哈
你们很大方哦
不收广告费^^
我有机会一定会去的
到时要约你吗?
haha

silentz_sy said...

areeehhhh

是很熟悉!
因為家人去過啦~ hehe!

summer said...

那茶壺真得酷呆了~哈哈,不知道會不會有人把這個東西變成家裏公園的擺設?:)哈哈~

~珊姑娘~ said...

最喜欢江南那里的建筑物,好友古典的中国风味!!!!漂亮!!

toto said...

你根本就是日本仔嘛(跟如花合照那张)!
上海是明年五月份世博会的举行地点,新加坡也有参与。

ernloy said...

shanghai...been there 3 times...haha~
did u go clubbing there??? >.<
RM40 free flow drinks!!! :P

*~店长~* said...

啊~
中国还真多美食!
我看很难吃到完!
XD

Jonzz said...

Wah, dude, you got potential to be Hong Kong actor or MC, ha ha.

Seriously, you got the looks, the slang and the mannerisms.

奈斯哈乳豆 said...

专门放上来供男孩参考?呵呵!
多几天就要收拾心情出发去了~期待你的下集...

Anonymous said...

我以前在苏州的体育馆工地实习一个月的时候,也有到上海玩过三、四天。然后,从南京坐了三天三夜的渡轮到三峡看那水坝的工程。

然后再从三峡坐了一天的火车到西安!

坐到我想吐。

Allen Yuarata said...

wow. I can't understand a thing. But the photos tell me you had a great time. ^^,

彩虹~天空绚丽的点缀 said...

我还以为上海只有那些很先进的建筑物而已。原来还有这么美丽的古代建筑物!!!怎么我的朋友去回来,反而没有提到这样充满古代味道的好地方呢?

偷偷告诉你一个秘密,我以前给我的男朋友取的花名,就是『小龙包』!!因为那时朋友们都叫他小龙,我作弄他,叫他小龙包!咔咔咔咔!!!

羡慕你到处跑!!!

小闷瓜 said...

好美的建筑物。

♥nOzOmI♥ said...

很爽哦~~你能到处旅行
这可是我的梦想!哈哈!

Unknown said...

Oh wow, thanks again for another beautiful tour.
I've never been to China.
It reminds me a bit of Korea in some areas and in others not.
I love the pics of you and the girl.
And the food looks again so tasty!
:)

十六 Keaton said...

只在the curve吃過貴到要死味道又不特別好的南翔蟹粉灌湯包
看來有機會真的要到豫園試試
上海
等我來啊!!

小东 said...

上海那条街我也有逛过很多次
之前留学上海跟居住的地方很近
但是每次都没有逛完就走人了...
哈哈...

做背包客也需要很多钱下的
虽然说做背包客可以只租一个床位很经济
但是你写流浪两个多月
床位、车资、饮食加加起来
就算多便宜加起来也是需要钱
那还不是需要一笔钱?

fufu said...

SuwEi : hahaha檳城已經完了
現在要繼續我的CSP8 的旅程咯
希望可以趕快寫完中國的旅遊
因爲即將去中國了:)
吃小籠包要小心燙哦
湯真得很鮮甜咯 =p
豫園的建築很有味道
你一定會喜歡的咯 XD


imjson : 就是咯
這裡的小籠包不是很好吃罷了
還是上海的道地小籠包好吃
豫園很有裝戲的場景咯
古香古色我喜歡 =p
沒看見takoyaki咩??
那個女人正在做takoyaki咯
蘇北老虎腳爪都給你看到??
hahaha我也不知道咯 >.<


Somewhere in Singapore : 上海城隍廟 is a must-go-place ok? never miss it when you go to shanghai =p

fufu said...

天平女ღ琳 : 獻醜了 不好意思哦
真的不夠睡咯我們
小籠包真的很便宜咯
但是吃多了酒會膩的咯


RaymonD : 哈哈哈 對呀
有機會就要這裡去哪裏去哦
我的europe tour應該要延期了
因爲我回去中國背包了 =p
anyway 只要你守住我部落
一定看得到的咯 :)


三吉 : 像香港嗎??
我都不知道咯 XD
我的香港朋友就說我的廣東話很搞笑

fufu said...

hcpen : 我也很想念上海的夜景
還有小籠包咯 =p
我之前也有把我的短片放上來咯
可能你沒有看到咯


WanWan : the programme? erm... will let you guys know about it later ok? or just google it if you wanna know now...


Unseen Rajasthan : hey my friend, thanks! hihihihi more pictures about the trip in china are waiting to be uploaded =p stay tuned ya... you always give me a nice comment :) arigato

said...

cool~ i been shanghai before... around 2 years ago... seems like it has so many tourists visit it as before...

fufu said...

小雪 : 風水?? 我不知道哦
中國人的地方應該會有吧
真的人山人海咯
我也沒有心情擺pose了
因爲愛上那些建築物了
只記得要拍照罷了哦 =p


uLi.佑莉 : wow...great!! going next yr huuh...you would like shanggai i bet!! how i could participate the CSP?? erm... just apply lor! =p wahahaa


Mei Teng : hihihi...sorry my friend, just enjoy the pictures please... japanese? i am a japanese...nah...just kidding... well have been told that i look like a japanese since long long time ago already =p

fufu said...

ladyviral : hey... sorry for writing in chinese... i have no choice =p gotta continue my CSP 8 articles :) anyway glad you enjoy the pictures... siao long bao is my favourite too XD erm...the red stuff?? i think it's mince meat, the soup... i think they added little soup paste to form the soup when it's steamed :p


龍少 : 我們是不做危險的東西
因爲我們愛惜生命
哈哈哈 一點也不危險咯
跟火車拍照罷了咯 =p


JiaXin : hahhaah 我們都沒有想過要收錢
只是娛樂我們自己罷了 =p
去上海??
應該帶我去哦
我要去那邊吃小籠包 =p

fufu said...

silentz_sy : wow... 家人去了
那以下依次要去那邊看看了 =p
上海真的很不錯的


summer : 茶壺好像在那裏看過的咯
可能是出產茶葉的地方可以看到哦
哈哈哈 公園也會有可能出現的 =p


珊姑娘 : 江南的建築真的很獨特咯
我也很喜歡哦 =p
希望以後有機會去江南一帶玩哦

fufu said...

toto : 我沒有講我不是日本仔咯 哈哈
世博会?? 新加坡每一次都會參加的咯
馬來西亞也有參加哦
上一次日本那個我也有去哦
新加坡的還不錯
馬來西亞的roti canai很貴咯 >.<


ernloy : clunbbing? yeah we did! hohoho a great one ya =p better than beijing, i mean the night life in shanghai XD


店长 : 中國真的很大咯
美食一籮籮咯
真的要吃很久才可以吃完
哈哈哈哈 =p

fufu said...

Jonzz : hey thanks for you compliment!!! so nice of you!! hehehe... i think i need to study the language first if i wanna be the MC or what... actor? i wanna be...at least one episode of me acting also i dont mind... as long as i can act then fine... wahahha


奈斯哈乳豆 : 你要去上海嗎??
我都不知道咯
anyway 你一定會喜歡的咯
要玩得開心一點哦


1ondoncalling : wow...
你有份參與那個長江水壩??
厲害厲害哦
蘇州我還沒有去過咯
應該很美麗的了我想
我也很想去長江看看哦
坐火車??
應該坐飛機咯
不是很貴罷了去西安 =p
anyway 下一次就不要了哦

fufu said...

Allen Yuarata : hihihi...yeah i had a great time in china... great you got informed by my pictures =p


彩虹~天空绚丽的点缀 : 上海就是現代跟古代的合璧咯... 你的朋友有沒有搞錯哦...他有沒有正真的去過上海呢?? 因爲這一個景點是一定要去的咯... 江南的建築真的很漂亮哦 :) 你應該叫你的朋友來我的部落看看 XD

小籠包... 很有意思哦...如果你喜歡吃小籠包那就更棒咯 =p 哈哈哈


小闷瓜 : 真得很美麗哦

fufu said...

♥nOzOmI♥ : 哈哈 希望你可以實現你的夢想
周遊列國也是很多人的夢想哦
希望你們大家可以到処去玩玩哦 =p


NicoleB : hi my friend, i think you shall go to china one day... as china is much better than korea i think though i havent been to korea... anyway they have different language and culture i must say but trust me, you would definitely love china and not willing to go back... hihihi the food was alright... we were bored so we took picture during the talk about shanghai world expo 2010 =p


十六夜真人 : 如果你喜歡小籠包
那就要去上海吃南翔蟹粉灌湯包咯
還可以去豫園看看咯
the curve那個不要去浪費錢了 =p

fufu said...

小东 : 上海那一条街呢??
豫園嗎?? 我很喜歡咯
很想再去逛一逛咯
之前留学上海跟居住的地方很近??
wow...great!!!

做背包客不需要很多钱的咯
因爲我又朋友照顧我
流浪两个多月
床位、车资、饮食加加起来
應該不會超過5千咯
哈哈 我以前已經預備好的了 =p

fufu said...

Leu : me also 2yrs ago la!! yeah china has nothing much but the people =p hohoho...anyway it's good also...can see the people come and leave :) i miss shanghai already >.<

Kai and Baobei said...

很tulan那馒头店,让人等了很久!还要和aunty斗过,不然又被别人插队,哈哈哈哈!

[SK] said...

我還記得上次去上海, 到步第一天朋友就帶我去那裡了, 還有吃南翔小籠包囉當然.. 不過你吃的都很清淡, 我記得朋友帶我去吃的都是大魚大肉很肥膩的東西.. :p

fufu said...

Kai and Baobei : 哎喲
爲什麽你會那麽不幸運呢
跟auntie爭??有人插隊哦
沒有關係啦 讓一讓女人咯
去玩就不要生氣咯
要開開心心的哦
南翔的小籠包就是那麽多人排隊的咯


SK : 哈哈哈 我是跟大隊的咯
我們的免費餐還算可以咯
小籠包真的還可以罷了
不是講特別很好吃哦
但是跟那個價錢比的話真的很好吃了
那以後記得吃比較清淡的食物咯

ladyviral said...

haha yep, I enjoyed the pictures. They are all very beautifully taken. Very artistic angles too. No worries about writing in chinese lol. I am just a huge banana :P.

fufu said...

ladyviral : thanks! i am still learning to snap good pictures though =p glad to hear that you like them :) hehehe banana? it's alright, as long as you can speak mandarin or other dialects or no...

QQ said...

我好像写错留言了,应该写在这里的却写在了penang篇那里了。好多天没爬网,今天上来了就看到你更新了不少哦!!哈哈!!你很会吃,看到了你吃包的短片,吃得整个嘴巴包包的很好笑。上海很美。建筑物也很美,好像很多点心小食,你回来后有长胖吗??

jenny said...

帅哥,哇~
去中国啦??
那个茶壶很特别哦!!
上海真的很热闹哦~
满街都是人~~
还有~你有没有记得帮我多吃那个馒头??
哈哈~~~
但是我一直以为北京的夜生活比较多~
原来上海也是个夜生活的地方啊?

EVo said...

YOYO fufu!! came from vialentino's site...whasupp

I love public transport in china. damn cun right?

ladyviral said...

lol +_+

I can't speak Mandarin... I can only speak Cantonese and Hokkien in the chinese dialect.

Ice said...

Wow Fufu, traveling to China huh? So much food! I hope you are enjoying yourself :o)

Vin vin said...

ur non-stop travelling, 佩服佩服!
我还没有到过beijing。
不过看了这篇好想自己到过似的。
不过就尝不到那美食的味道~
请问你是从事什么行业的呢?
那么富,可以到处旅行~

猪公主 said...

hello....long time didnt come 2 read ur blog coz i quite busy outing during my sem break..

wow...now fufu @ Shanghai?!?

so envy.....travel non stop....

fufu said...

QQ : 幾天沒有上網來看哦
對呀 我都會1-2天更新一次的咯
因爲如果不這樣做的話
我看我真的無法分享全部遊記了
小籠包的短片 哈哈哈哈哈
其實有點熱的咯
哈哈哈 然後又要品嘗然後跟你們分享
我知道了 藝人不容易當的咯


dream : 我覺得上海的夜生活比較好咯
北京沒有認真的去看看
因爲沒有機會哦 下次吧
erm... 這個中國的遊記是兩年前的咯
你有沒有注意到呢??
anyway 什麽饅頭呢??
你好像沒有吩咐我咯 =p
但是我還是有吃到咯
上海真的是一個很棒的地方
你一定要去看看哦


EVo : hey welcome!! erm...yeah the transportation is damn cool in china!! even much batter than malaysia la...we are way behind already >.<

fufu said...

ladyviral : okok i speak cantonese and hokkien too =p hihihi but i bet you speak little mandarin too right??


Ai Shiang : hey...i had a great time in china...this happened 2yrs ago though =p hihihi...love the shnaghai xiao long bao :)


Vin vin : 哈哈哈 你錯了
這一篇是上海來的啦
北京已經很久了啦
anyway 很高興你跟了我去上海了
美食??以後你自己去品嘗咯
小籠包一定要記得吃哦
我的職業是無業遊民 >.<
這一篇是兩年前的咯
現在才有時間跟你們分享

fufu said...

猪公主 : alright... it's ok if you are not free ya...just come and catch up when you are free... hihihi this was actually my trip in cihna 2yrs ago if you ever notice the date i put below the title...

歪歪 aka Kay said...

人潮也太夸張了吧!

難以置信耶^^

我媽說上海的確是個不夜城.

而且很先進!

F1也是在上海舉辦 =D

Unknown said...

Trust me, we are biting our butts that we didn't hop over to China and Japan.
Oh well... :)

Anne Saw said...

Hey fufu..

Looking at your photo made me feel like going back to Shanghai again!!

Went 豫园 and tried 南翔饅頭店小籠包 too during my last visit.. do you know that you actually no need to queue up for that.. Juz pay more and you get to have it inside the shop... every floor the price will be different.. the higher the floor the higher the price..

I went with my vendor last time so no need me to pay, so we choose to have it in shop..However, it will be different experience if get to line up for that, will try it when i go again.. :)

海市蜃樓 said...

嘩,上海真的很多人,擠得滿滿的。

fufu said...

歪歪 : 上海真的很先進咯
還有也有很多古色古香的建築物咯
下一片你就會看到上海的夜景哦
哈哈哈 蠻漂亮的
2010 world expo 也會在上海舉辦咯


NicoleB : it's alright my friend =p you can always come back to asia, then explore more countries then ok?? no worries


Anne Saw : wow... i didnt know this my friend!! thanks for telling... but i prefer standing outside and eat with the crowd... it certainly gave me another feeling!! i would suggest you queue up the next time you visit shanghai again =p on the other hand i would enjoy my xiao long bao inside then =p

迷迭香 said...

南翔饅頭店 also at The Curve...
but the quality is not as good
some even commented that the meat in the dumpling is not fully cooked >.<"

fufu said...
This comment has been removed by the author.
fufu said...

海市蜃樓 : 上海真的是一個大都會咯
anyway 中國人口還是世界第一
哪裏都是人 =p
但是已經越來越好的了
希望他們會強大
但是到時不要驕傲就可以了 :)


迷迭香 : dont waste your money eating the xiao long bao at the curve ok?? save the money for your future shanghai trip! cheap fresh and yummy...

Pete said...

Charming Shanghai, charming ladies and good food.......wow!

毛毛 said...

那些建筑物,真的很美。
在这儿看不到啊.

zewt said...

the food certainly looks less oily compared to china.

have you been to beijing? i am making a trip there.

fufu said...

Pete : hehehe... yeah the xiao long bao =p love shanghai very much :)


毛毛 : 哈哈哈哈 江南的建築
這裡當然找不到咯
因爲只有中國的上海+江南一帶有罷了
你要去那邊看咯 =p


zewt : ??? those dishes were cooked in china though =.= anyway i will be going to beijing next week =p i have been there 2yrs ago =p check out my CSP 8 for beijing ok?

mhel said...

I'm clueless fufu of what you've written. :) I based my comments through your photos. Anyway, love the food shots.*drools* Oh and also I've been to Yuyuan Bazaar, lots of stores but very crowded place. I remember there was a crazy guy (literally a lunatic) stalking me. Aaargh..

Vincent Cho said...

我看到老虎脚爪……什么来的?@_@

Chi Leong said...

我也想要参加你的介绍活动,呵呵

fufu said...

An Asian Traveler : sorry my friend! just enjoy the pictures =p hihihi Yuyuan is a nice place ya... erm you must be too people until there's a person stalking you... lol btw i couldnt get through the link of your Yuyuan Bazaar >.<


Vincent Cho : 老虎脚爪是蘇州小食
名字有趣的甜烘餅來的哦
以後有機會去蘇州就記得要吃咯

fufu said...

That My Goal : 歡迎歡迎
記得讓我知道哦 記得這個星期五之前
你的對手個個都很強哦
你要加油哦 =p
用自己的風格去參加 :)

Chi Leong said...

我觉得我应该不赖吧哈哈

我刚才才更新了,所以要迟些才写了
哈哈

fufu said...

That My Goal : 你的文字很好
但是内容還是最重要的哦
希望你可以成功咯
因爲我不隨便寄明信片的哦
沒有問題最好不要星期六以後哦
要遵守規則 =p

Chi Leong said...

哈哈,我一定尽自己最大的能力去做好的

fufu said...

That My Goal : all the best =p

wawalicious小歪 said...

fufu 啊,你有举办介绍大赛?
在哪里啊?我也要参加~帮你推介一下也不错!

=)

我看到这一篇!小笼包!!!让我流口水了...

wawalicious小歪 said...

我看到了。。。

现在才看到!!6月12日!今天10日了 ^^"

我虽然不奢望得到什么奖品。

可是我也会参加!只为了支持你对旅游的那份热情!

Sugar Bean said...

那茶壶真的很酷.
你拍的图片都很有特色.
我会在回来看你你blog的!
加油!

Unseen India Tours said...

Hi Fufu !! This Is Again A Fascinating Post !! I Have Enjoyed Stations,Food,Market And Many More..You Have Got A Fantastic Blog And I Am Sure i Will Follow It...Great One..Also I Have Started My Own Website And Would Like You To Have A Look At It.I Would Love To Have Your Comments On That Also.Unseen Rajasthan

summer said...

報告:呵呵~寫好了fufu傳記~:)

fufu said...

小歪 : 有呀
你沒有看到嗎??
在最上面的咯
anyway 希望你可以在16號之前更新哦
不然即使都可以(那就沒有機會參加比賽)
既然你不是爲了獎品那就幾時都可以咯
我也一定會記得你的努力
放心...那就下一次哦
小籠包很好吃咯
以後一定要去上海吃哦


Sugar Bean : 那個茶壺真的很酷咯
我的照片還可以接受咯
畢竟是兩年前的作品
以前還沒有很高的要求
anyway 你的部落也不錯咯
我也會多去看看的哦


Unseen Rajasthan : hey my friend =p thanks for the award!! really appreciate it much, erm i will go to your blog sooner...no worries ok? i love reading your stories :)

fufu said...

summer : 已經去看了哦
寫得很好
謝謝你的參加哦
很感激你 :)
答案一定會稍候公佈的咯 =p

3ugene said...

哈哈哈,fufu 的小笼包介绍篇..犹豫了一下才说好吃..不过我相信是好吃啦...那么多人!~最搞笑是做么片尾突然跑来panda 公仔..哈哈~

古小玉 said...

还以为你去了中国,原来是2007你的照片。
几时去中国? 记得买手信给我。

(讲笑咋,预祝你一路顺风,还有在中国 "春风得意"。)

古小玉 said...

关于你的文章,我还没写好。这个星期五会完成。不要这么快公布得奖者,记得等我哦。

shloke said...

Another banana dropping by. I LOVE train ride. Looking at those choo, choo trains reminds me of Chinese migrant workers balik kampong during the annual CNY rush.

The dumplings (or mini pao?) and the food look tasty to me. I got to visit China someday to sample those yummylicious goodies and explore the orient beauty.

Cheers!
mylo

wawalicious小歪 said...

来更新了!

介绍你了~希望你不会嫌弃我粗略的文笔。。

^^"

Chris said...

去过上海这么多次,我也没真正参观过上海。。 谢谢你的旅游介绍..

Matt said...

I love the siu long bao. The video is funny. Hmm... Maybe I'll write something about you for the postcard contest.

foongpc said...

Hi fufu. Looking at your video, I think you can be a successful TV personality hosting your own travel series! Have you thought about going into this line?

I don't read Mandarin so just enjoy photos only. Very nice photos! : )

古小玉 said...

Bro, done.

Hey, there are few people wrote about you and it's better than mine. So they deserve to win the prize than me. I write for fun only.

Invisible said...

刚刚有空来看你,希望你一切安康哦!

Alexis Ng said...

just one word..WOW!!
i didnt know shanghai is this beautiful! i'm definitely putting shanghai in my list, therefore i seriously need to buck up on my mandarin!

re: pancakes with strawberry sauce

i love pancakes, crepes and just bout anything that of similar category. i love how Paddington House of Pancakes has got such a wide variety but sadly there's no consistency and quality control in terms of their food. ooooOoo..strawberries!! yummy!! strawberries n chocolate, heaven! i love sweet with a lil hint of sourish in a strawberry!

re:panko prawns

talk bout the colour, it might be due to the cayenne pepper i included to flour mixture and also the stove was on a somewhat high heat. will definitely try it with only panko n without any chilli pepper. thanks for the suggestion. u should make yourself some panko prawns or any panko related food u can think of

fufu said...

3ugene : 哈哈哈哈哈
一定要品嘗了才可以説好不好吃的咯
不要好像其他藝人那樣
還沒有吃到就說非常好吃 很假咯
哈哈哈 我也沒有想到
爲什麽朋友會把那個熊貓拿出來
效果很好咯 =p
有一個完美的結束


古小玉 : 我還以爲你已經知道的了
因爲上兩個月都還在放CSP8的照片
anyway 我會下個星期二飛去天津咯
手信?? 照片可以嗎?? 哈哈哈
我一定會在中國過得很好的咯
你們不用擔心咯
看來你已經寫好了哦
我一定會等你的咯
因爲要看看你寫得如何咯
但是還是看到了 :)



shloke : you were in china during cny?? hihihi i guess i can relate this to japan as well... hihihi

anyway... the xiu long bao was damn good... you remember to try this when you go to shanghai ok? erm... yeah china is a great place to explore...i have been there 3times already =p still not enough...that's why i am going back to explore more XD

fufu said...

小歪 : 已經看了哦
你寫得蠻特別的咯
已經給分了哦
謝謝你的參與 =D
非常感激


Chris : 哈哈哈
那以後你就要好好的去看看上海咯
還有很多機會的咯 =p
不要錯過小籠包哦


Matt : the siu long bao was nice... you gotta try it out when you go to shanghai ok? erm... well are you kidding me? you are going to write something about me? it will be my honour!!! XD cant wait to read about it!!well, let me know once you have done, i am waiting ok?

fufu said...

foongpc : i just did it for fun... and it was 2yrs ago... erm i dont mind taking video though, but i am travelling alone most of the time... wonder who is going to take me the video? but anyway i will try my best taking more video for you guys =p and take more nice pictures to share with you guys


古小玉 : hahaha okok noted! you have your own style ya! i like it though =p anyway you all deserve my postcards actually... anyway will let you guys know later =p thanks!! i got it aready *q*


Invisible : 謝謝你哦
一有時閒就來看我
以後有時閒就來看看咯 =p

fufu said...

Alexis Ng : hahahaha yeah shanghai is beautiful.. bet you would love the night life in shanghai too... erm you gotta improve your mandarin first ya =p

so nice of you... you come here and reply the comments =p yeah strawberries =p i like it too

well, i still have tonnes of recipe wanna share with you guys though :D anyway if i go to germany for my master course... i will have chance to do more cooking then...

jam said...

Shanghai is such a food heaven! I like traveling too and will be going to Guilin coming August. Enjoy reading your travelogue!

Johnny Ong said...

aiseh .... words accompanying the pictures are in mandarin ..... bananaman here haha

Tsubasa a.k.a 滑翔翼 said...

Fufu吃包的样子很sexy~

fufu said...

jam : yeah i love shanghai XD anyway you are going to guilin? great!! i always wanted go there... but anyway next time!! hihi thanks alot... great to hear that you like reading my travelogues =p i will go to your blog later ya do come here more often if you wanna read more update from me :)


Johnny Ong : lol... sorry my friend!! please enjoy the pictures and clip :)


Tsubasa a.k.a 滑翔翼 : 那裏有!!
獻醜了 >.<
你讓我很尷尬咯
sexy?? 不要笑死人咯

Tsubasa a.k.a 滑翔翼 said...

声音和样子都好可爱~被小笼包烫到的感觉让人想入非非呢~羞~

去bali?我不敢开团,你组团我跟班好了~

小闷瓜 said...

...我也写了一篇很短的文章在我部落格里!
呵呵...http://qiuyng.blogspot.com/

fufu said...

滑翔翼 : 哈哈 你都知道我被燙到??
這樣都給你看得出 厲害!!!
佩服你哦
你的觀察力也蠻厲害的
想什麽入什麽非非的 :)
但是我一點也不可愛咯 >.<
你太誇張了
我的聲音普通咯


小闷瓜 : 謝謝你的參與
我真的很高興哦
很感激你哦 =p
我回去看看的咯

佐瑟琳 said...

只是消失一下下而已,回头已经身在百名外。
唉~ T_T

我爱小笼包~ 小笼包也爱我~ ^^
你吃小笼包的样子真的是口爱到~~~~~
哈哈哈~ XD

我也要去上海啦~~~~
带我走~~~
^^

fufu said...

佐瑟琳 : 沒有關係咯
名次不重要哦
來留言已經很好的了 我很感激哦
小籠包真的很好吃哦
我也愛小籠包
小籠包也很愛我哦
哈哈 我已經兩年前從上海回來了哦
我也要去
帶我去

Anonymous said...

呵阿,是去考察水坝的工程啦。
是跟学校去的,所以没坐飞机。

幸好,从西安到上海是坐飞机,然后回国。
回国在上海玩了3,4天。

fufu said...

1ondoncalling : oic....
我也想去看看哦
因爲真的是一個很大工程的水壩
你就好了 可以跟學校去

西安去上海一定要坐飞机咯
不然你們都會很累得咯
上海我們有4天罷了
1天還要給杭州
1天就是我們CSP8 的終結禮

Anonymous said...

哈哈,这世界真是小。

我们都是读建筑学、爱旅行、爱语言...

苏州、杭州都不错,看园林、神庙。不过看多了就会闲。
同样的在欧洲也是看教堂、广场。过久了都会烦。

退屈でたまらない。帰国した方がいいの?
冗談だけ。

fufu said...

1ondoncalling : hahahaha
這個世界很小罷了
沒有想到在這裡會找到同一類的搏客
我不喜歡語言的咯
沒有辦法才要學罷了 >.<
我的語言都是半通水

對對對 贊成!!
看多了就會悶的咯

そうだよ~どこ行ってもいつも同じもん見たら悲しいねえ、退屈で気分も悪くなるわ絶対、まあしょうがねえじゃけん、ありゃあの国で建築と宗教と文化じゃからさあ、当たり前よ、同じもんを見るのは (笑) 俺は帰りたい気持ちなかったけん、だって貴重な体験ですから =p 

shloke said...

Wish I was there. I guess I'n going to visit China soon. I watched lots of documentaries about rural and urban China. That's why I can relate a bit on your China trip.

Cheers!
mylo

jenny said...

2年前的??
我还以为是最近的叻~
说真的,为什么你能够到处去旅行阿?
爽哦!!

RC ~倩~ said...

第一次来你的blog..
真得很羡慕你能去这么多地方玩...
照片都拍得满美的...
真想去..
期待你的下一个旅程!

fufu said...

shloke : yes, the gap between the rich and poor, urban and rural area is damn so huge!! i bet you would like the trip as you would have the chance meeting people from all walks of life... experience the exotic life in the rural part of china =p bring me along ok? i will be your guide hohoho


dream : hahahaha
就是兩年前的咯 =p
不知不覺已經兩年了 XD
答案你不會那麽早知道的咯
因爲你要買我的書才可以知道答案的哦
不會盡量快一點出書...
因爲我也很想你們早一點知道答案哦


RC ~倩 : 歡迎你來哦
喜歡的話就要時常來哦
我還有很多地方還沒有介紹的呢 =p
hahha 不需要羡慕我哦
你以後一定有機會去外玩的咯 =p

foongpc said...

Yes! I'm going to Guilin with Jam this August! Can't wait!! : )

Ayie said...

So busy out there and lots of foods! I think you're a perfect travel buddy, you really explore all places and try what that place offers. =)

Ayie said...

So busy out there and lots of foods! I think you're a perfect travel buddy, you really explore all places and try what that place offers. =)

reddishTea said...

i love Yu Yuan alot, the place is so so so nice! but i still haven blog about it. haha :P

fufu said...

foongpc : wow nice... why you guys never bring me there huuh?? august?? when? let me know... probably i could go join you guys after my trip in Xinjiang =p


Ayie : hahaha i dare not to say i am a perfect travel buddy but i would say i wont miss the chance exploring the city and local food :)


reddishTea : hihi, yeah i love Yu Yuan as well XD beautiful and the xiao long bao also nice =p i wanna eat .... >.<

Ayie said...

That's the best in every travel, sights and foods! =)

J2Kfm said...

hi, 1st time i'm here, and what a seasoned traveller you are!

cool, albeit too long of a post lah ... :)

fufu said...

Ayie : agree... culture and people as well ya =p


J2Kfm : thanks fro dropping by
lol i gonna settle all the travels as soon as possible =p well too long?? quite short for this post... but anyway wish you guys enjoy reading and scrolling down my blog for pictures