Friday 12 June 2009

The Sleepless Shanghai Bund - 夜上海

*Please pardon FuFu for writing the article about China Synergy Programme 8 in Chinese (continue the post after FuFu CSP 8 in Beijing and Shanghai). Since pictures paint thousand of words as well, please enjoy them if you don't understand Chinese. Or to better understand the travelogue, please click here for the Google Translate. Have a nice day.*







FuFu China Synergy Programme 8
+ The Shanghai Bund + 30 June - 16 July 2007

中國開放後的開發加快了上海城市發展速度
無數的先進高樓大廈都全部都樹立在陸家嘴
也是中國最重要的經濟金融貿易及航運中心
上海海陸空的交通系統也區劃的很完美完善
迅速的社會發展漸漸提高了市民的生活質素
相信很快上海就會成爲國際金融及貿易中心

浪奔浪流萬里滔滔江水永不休淘盡了世間事
仿佛坐了時光機從現代回到上個世紀的上海
古老又現代的建築物都可以很好地融合生存
上海也是一個傳統又時尚的國際大都市之一
夜晚迷人的上海灘更加是耀光四射魅力無窮
那就讓我帶你們進入夜上海灘去開開眼界囖


上海的巴士都是電動的 - 高樓大廈真的到處是


新建築舊系統真的可以融入一體的哦


摩托車在上海不是沒有只是少見罷了


那一帶就是上海的金融中心


上海的地下鉄的系統也很完善


上海真的很發達 - 還先進過我們的吉隆坡哦


南京路商業街 - 上海數一數二的繁華商業街


請留意圖中的那個交通工具 - 是德士來得哦蠻很特別的


我們又來到了香港名店街的廣場 - 四周圍都是高樓大廈


這裡有很多人集合在一起聊天聚會


360度都是被特別的建築物包圍著


這個廣場還蠻多人流浪的


我們要前進南京步行街了


放工時間很多人耶


上海是一個非常誘人的都會


看不懂中文的遊客就可憐了


中國的交通系統越來越進步了 - 上海一定講上海話的囖


我們到達了南京路步行街


南京路步行街真的很漂亮哦


南京路的兩旁都是商場店鋪


夜上海很會勾引遊客的心 - 我真的差一點愛上了上海


新世界城 - 可以這裡找名牌貨


這一個廣場真的很壯觀囖


上海也有杜莎夫人蠟像舘的哦


人潮開始慢慢的湧起來了


我們情不自禁的來自拍了


累了就喝杯飲料休息一會兒 - 有沒有注意到那兩跑車


南京路也有很多西方遊客來逛一逛的


這裡的建築也很有歐式味道的哦


哇~ 很大的可口可樂哦


其實中國的步行街的街都是很寬闊的哦


上海時裝商店 - 商店就是購物廣場囖


這些購物廣場以前都是就大酒店來的咯


夜剛剛開始深 - 燈光也開始亮了


真的很有上海的味道囖


哇靠 - 上海的晚上真的五光十色星光四射哦


可口可樂已經亮相了


哇~ 真的大支到抓不到的囖


真的很壯觀哦 - 看到我都傻眼去了


好啦好啦是時候醫肚子了 - 記得一定要吃佳品牌的哦


我們來了一盤上海水餃


配豬骨湯來吃


還有這個大娘的特製上湯


遇上了同組同月同日生的團友


吃飽飽了就要去看夜景了


浦東陸家嘴夜景 - 我終于看到上海東方明珠電視塔了


東方明珠快要被雲朵吞沒了哦


從外灘眺望浦東陸家嘴夜景真的很奢侈囖 - 太感人了吧


當然我們也不忘記上身鬧情緒哦


我深深的愛上了上海灘





這兩位美女也無法抵抗上海的漂亮夜景


討厭我都快被陶醉死了 - 真的很迷人哦


我恨上海灘因爲我的心被搶走了


男女老少衣衫不整鬧情緒的閙欣賞的欣賞 - 真的什麽花樣都有


最新上海灘版本的馮程程 + 許文強


這一個旅程即將結束了 - 有點不捨得


衆人不醉唯我醉


當然還是香港的維多利亞夜景最漂亮

好~ 照片不夠是嗎?

那就一定要看看短片咯


看完了對面陸家嘴的夜景 - 來來我們去另一旁去看看建築物


浦西也可以看到很多歐式風味的建築物


夜上海真的又兩個面目 - 現代高樓及古老建築


真的太棒了 - 感覺仿佛去了歐洲國家那樣


夜上海真的太有感覺了 - FuFu loves Shanghai


建築物也比我們的吉隆坡美很多


來到上海一定不可以錯過上海的夜生活


我們從酒店坐德士出外混了


我喜歡Stella牌的啤酒


喝了一瓶啤酒我就high 翻天了 - 我的酒量很差


真的是一個非常快樂的晚上哦


音樂+環境+人物+飲料的搭配都很棒


臨走前我們來個大合照 - 交友廣闊的我真的會跟其他組朋友混

上海的晚上真的很漂亮哦
相比我們親愛的馬來西亞
那個雙峰塔可能追不上了
上海灘真的實在魅力無敵
我的心已悄悄給她霸佔了
晚上我們就回去酒店休息
但其他組的朋友要去喝酒
我就跟他們一起去夜店泡
跳舞喝酒談天真的很瀟灑
然後半夜一點我們就離開
明天還要去美麗的杭州哦

< 下一集 : >

151 comments:

tamiya said...

浦东浦西两个样。。。
上海的繁荣与繁华,马来西亚的拍马都追不上。。。
明珠塔的那个迷蒙应该不是云,是雾。。。

tamiya said...

哈哈,终于抢到沙发。。。

Jia Xin said...

哎呀
差一点就第一个了
气死我了
haha

.:: Ant ::. said...

I love going to China too. The only thing that irks me are how loud most of their peeps are, rude too esp in Shanghai.

+Ant+

candygan said...

太迷人了!! 不行,一定要安排时间到上海潇洒走一回;p

海市蜃樓 said...

條街多人到!!!可能我偏理性同靜,上海嘅繁華、五光十色過分璀璨,多到另人有啲迷失嘅感覺。都係比較喜歡北京故宮。

fufu said...

tamiya : 哈哈哈
浦东浦西真的两个樣子哦
sigh...我們真的很落後咯 >.<
那個不是雲??
可不可以當是雲呢??

第一次搶到沙發??
恭喜恭喜 =p


JiaXin : hahahhahaahah
不要氣不要氣
來留言就是沙發了
第二個也不錯咯
慢慢欣賞我的上海灘吧


Anton : erm... well that's their culture i must say... if you dont like... better dont go >.< French too not that friendly but tonnes of people still go there and come back keep complaining about their attitudes... well what to do? just go there enjoy the scenery and food... dont bother the people then = fufu advice XD

fufu said...

candygan : 上海真的很迷人的咯
你一定要去看看哦
看看當年的上海灘是如何哦
瀟灑走一回~~


海市蜃樓 : 真的很多人哦
上海跟北京是兩种顔色
有人喜歡有人討厭
那就看你要尋求什麽咯
我這個人就什麽都吃的咯
所以不會計較的
因爲我的目的就是看多一些
哈哈哈哈

ladyviral said...

Wow beautiful pictures! The one where you took a shot of everyone else taking picture of the scenic was funny lol.

The buildings all look so gorgeous when it is lighted up. Wow! And such a huge coke! Lifetime supply? lol. Lovely really lovely... I am awe.

MSKY said...

雖然大馬是馬,不過拍馬都難追啦,連中國其他城市都追不上,更別說是上海了。

tamiya said...

如果我没有记错,是因为上海靠近海口,所以入夜后就会有雾气。

我之前出差的时候的饭店窗口望出去就可以看到明珠塔了。。。呵呵。。。

Unknown said...

What an impressing, but a bit overwhelming city!
And beautiful shots - thanks!

fufu said...

ladyviral : yeah...glad you real did enjoy those pictures =p i am so happy...XD pictures real paint thousands of words... hihiih...the funny picture?? they are my member though XD

yeah shanghai has lotsa nice buildings all look so gorgeous specially when they are lighted up malaysia still gotta catch up faster!!! that huge coke yeah lifetime supply to the people in china, i love shanghai :)


MSKY : 真的很慚愧咯
我們竟然那麽的落後 >.<
如果落在我手上的話
這匹馬一定還有的救 =p


tamiya : okok應該是雾咯
我的形容就是要雲吞沒明珠咯
不好意思...
希望讀者會明白
wow... 你很好噢
飯店在浦西哦...
很羡慕你可以每個晚上都可以看到明珠
妒嫉你哦

fufu said...

NicoleB : hey thanks! hihihi shanghai is overwhelming?? i dont think so... i love shanghai by the way... a gorgeous metropolitan =p like the night view and life too XD

hcpen said...

nice pictures again! the nanjing road is definitely nice with all the lights!

tamiya said...

工作回去累到半死,还有什么闲情去欣赏夜景啦?

赶紧吃饱,然后溜去做足浴按摩松解一下咯。。。

fufu said...

hcpen : yeah absolutely!!! shanghai is much energetic when it's lighted up ya... nanjing road is a nice place to chill out as well besides the bund =p


tamiya : 你竟然那麽樣的對待我的明珠!
anyway 還好沒有每天被你看
不然還有的剩的??!!!
hahahaha 去公幹就是這樣的咯
欣賞夜景也可以舒解心情的咯
看你如何/用什麽方法去減壓罷了

佐瑟琳 said...

惨了!我不会讲上海话叻,那我怎么到上海玩哦?
哈哈~ ^^

fufu,我回来了~

你到上海去了哦?我也要去~
上海真的好美哦~
我喜欢~~
^^

fufu said...

佐瑟琳 : 歡迎回來我的部落哦
不會上海話也可以去上海的咯
你會講中文就可以的啦 儍瓜 XD
上海真的很漂亮哦
你一定要去上海吃小籠包哦
很好吃的咯 =p
建築古香古色

幸福王子 said...

哪里的建筑物很有特色。。

wawalicious小歪 said...

水绞!

哦~~我的最爱。

上海夜景真是迷死人

fufu said...

幸福王子 : 對呀 上海的建築很特別
江南的建築+先進的高樓+歐風建築
真的很獨特哦 =p


小歪 : 上海的夜景很漂亮哦
但是香港的更加漂亮哦 =p
水餃...西安的比較好吃 XD

Unseen India Tours said...

Hey Fufu !! Once again fascinating post !! Really enjoyed the night life of shanghai....Great one..Thanks for sharing ..Will Be Surely coming there someday...Also I Have Started My Own Website And Would Like You To Have A Look At It.I Would Love To Have Your Comments On That Also.Unseen Rajasthan

vialentino said...

fufu: firstly...sorry man....really busy this week...manage to see ur pics now...
damn, shanghai....ncie place...i havent been there....

fufu said...
This comment has been removed by the author.
fufu said...

Unseen Rajasthan : hey my friend!! sorry as you can only enjoy the pictures and not the captions in chinese >.< but seems you hah enjoyed seeing these pictures already ya... hihihi i love the website...good job, it's useful for me to plan my trip to india in the future XD


vialentino : hey brother!! it's ok... just take your time to catch up everything when you are free... i wont run away so is the article ya lol i need to finish these series of CSP8 before i fly off next tue... anyway shanghai is a nice place... you would like the city i bet...and it's famous for siu long bao... hihihi cheap+juicy+yummy+great!! hohoho

古小玉 said...

上海夜景这是美,连KL都没法比较。
求神拜佛今年有花红,有钱去上海玩。

fufu said...

古小玉 : 哈哈哈 希望你可以去上海咯
上海真的漂亮過kl很多很多
記得要吃小籠包哦
今年一定會有花紅的咯
因爲經濟漸漸的好了哦

歪歪 aka Kay said...

明珠塔真的很漂亮,
早晚的景色很不一樣~

人好多。。。果然是一個繁榮城市。。。

fufu said...

歪歪 : 夜上海不是浪得虛名的咯
上海的白跟黑的分別真的很大哦
中國的大城市人就是很多的咯 =p
但是還好噢 治安很好 :)

SuwEi said...

许文强?你就像咯,许文富就有你的份,哈哈!上海真的是一个不夜城,我一定要去!一定要!哈哈!可惜现在还没够钱。。

古小玉 said...

Garmen有去吗? 日日做工,生活真苦闷。

Jocelyn Jshin said...

哇,真的好壮观哦!尤其是那个灯光。
以前对上海没什么好感,看了,我还真像过去体验一下那里的灯光..

十六 Keaton said...

上海真的很繁華
哎呀,上海是個千萬人口的超級大都會
kl的人口才100多萬
兩個不能比較啦

Anonymous said...

上海的夜景的确漂亮,可惜还是在雾里看花。
上海的空气总是弥漫这一股工厂排出来的废气...

fufu said...

SuwEi : 哈哈哈 我是新一代的許文強咯
wahhahahahahhaa
anyway 上海值得去一趟的咯
你一定會喜歡這個夜上海的咯
上海的夜景真的很美麗 =p


古小玉 : 誰是garmen??
ops german??? 哈哈哈
沒有咯 只有我一個人罷了
anyway 我會have a nice trip!
放心哦 =p


花仙子 : 上海真的很棒的咯
爲什麽以前不喜歡上海呢??
你一定要去上海看看哦
真的五色十光的咯
上海灘很漂亮的咯

fufu said...

十六夜真人 : 我們真的追不上了
人家上海在短短時間就可以迅速的發展了
但是我們kl已經發展了這麽久
還是那麽的差...haiz



1ondoncalling : 哈哈雾里看花??
雾里看花也是一種美咯
我喜歡咯 =p
因爲很獨特咯
上海的空氣就是那樣的咯
就好像london 的空氣哦

SuwEi said...

新一代?自己开心就好啦,哈哈!上海的人都只讲上海话吗?好难听得懂吧。。

uLi.佑莉 said...

上海的夜景果然是名不虚传。。。太迷人了!

fufu said...

SuwEi : hahahhahahaa
對呀 就是自己開心就可以了
不需要理會別人如何講
上海話??會講普通話就可以了
上海很多外地人咯
各省的中國人都有
所以大家都會講普通話
上海話知識上海道地的上海人才會講+溝通
遊客可以很舒服的講普通話咯
一點問題都不會有的

fufu said...

uLi.佑莉 : 現在你自己看到咯
上海真的很棒的咯
你一定會喜歡
可以考慮honeymoon去上海 =p
一定很浪漫 迷死人

ET女子 said...

上海的消费高吗?
我也是觉得维多利亚港比较漂亮~
你喝醉了有没有做不该做的事?XD

-KeO- said...

上海好美丽哦……不过不知到有什么好玩的吗?

Yih Yann said...

Actualy the gal that same month same year birthday with you is a bit looks like you :)

=啃泥谷= said...

那里的建筑物真的很美
好想去
不像马来西亚死板板的

Wois said...

让我想起了周璇的《夜上海》

夜上海,夜上海
你是个不夜城
华灯起
车声响
歌舞升平。。。。。

小虫 said...

-.-"
fufu 你好坏啊!!!人家想去上海~你拍到酱'诱惑'的照片~搞到我想去了啦!明年一定要去了!!!!!!

mm...上海用电量真高啊~!!!

mm?! 什么时候飞去背包啊?!

Anonymous said...

After reading about the beauty of Shanghai in last weekend's paper, I would like to visit it one day. Who can forget the Shanghai Bund...after that famous HK movie.

venuskhoo said...

你真幸福呀,可以去那麽多地方~~

上海好漂亮,明年我要安排去一趟

Unknown said...

上海的确是我想去的地方之一。。。不知道几时才可以去呢!!!

♥nOzOmI♥ said...

那的夜景很美哦~~~
你知道‘大溪地’这地方吗??如果喜欢海的话可以去那哦~~包你会爱上那~~呵呵

karenc 采茶女 said...

呜呜~我全家人都去过上海,只有我没有。。

明仔(Anson) said...

马来西亚的人都是认为外国的月亮特别圆的,我也是这么认为啊~
可见上海的夜景真的很美,我很喜欢~
你们那天去夜店玩得很巅下,哈哈

明仔(Anson) said...

回复你:监狱不是每个人都可以进哦~管得太严,我也是跟随他们进去的,哈哈

Sam Wong said...

你弄到我好像去哦。。。
期待你的杭州照片。哈哈。

对了,我写了关于你的一篇文章。
现在在我部落格了。

summer said...

呵呵~和朋友感受一下上海的夜生活还真不错~
但是老师说,上海太繁华了,呵呵,缺乏定力很容易会变得糜烂~:)

lucas said...

how i wish i could read chinese! hehe! i admire chinese characters.

anyway, shanghai is a very urban city. reminds me of nevada's las vegas in the United States.

You travel alot. i wish i could to that someday.

---
thanks, fufu!

i've never been to mongolia...but anyhow i'll wait for your post about it :D

Orion is pretty easy to spot in the night sky. just look for the three stars that forms a line...it's Orion's belt. hehe!

Mavis Ng said...

上海很繁华,很漂亮~还有很时尚一下~

哪里像我们这里?KL怎么都比不上~看,这就是所谓的天和地!T_T

bluesky said...

一直感觉上还是很多很多人的地方。
爸爸妈妈去中国很多地方。
上海回来后告诉我,以后我可以去那里玩个几天。我会喜欢的。
嗯,你的照片告诉我。
我会喜欢那里的。
有机会要去。

奈斯哈乳豆 said...

哗!真的很想灌醉你咯!
夜上海真美...

3ugene said...

上海是个繁忙的城市哦
晚上的建筑物
再搭配夜景
美啊!!

fufu said...

ET女子 : 上海的消費蠻高的哦
但是也可以去便宜地方吃東西
香港真的美麗很多
上海還要加油哦
我喝醉了會靜靜的咯
不會做錯事的 =p


KeO- : 哈哈哈 上海??
看夜景+吃小籠包+看江南建築
上海灘咯...還有很多東西玩的
看你怎麽安排罷了哦 :)


Yih Yann : really?? she looks like me huuh?? i dont think so...but anyway we are in same group clebrate birthday on the same day

fufu said...

龍少 : 可能你看習慣了吧
上海的建築看久了也會們的咯
哪裏都是這樣的 =p
但是上海就還很多了 比起我們的KL


Wois : 我不懂這首歌呢
謝謝你連一部分的歌詞都寫上 =)


嘉CacinG進 : hahahhahaha
去上海很便宜罷了
airasia --> hangzhou
hangzhou --> shanghai
哈哈哈哈 以明年一定要去哦
我們這裡KLCC的用量也很多的咯 =p
大城市的電用量真的消耗很多
所以中國才要長江水壩提取電力量
anyway 下個星期2就要去飛了

fufu said...

Mei Teng : yeah of course no one could forget shanghai bund because of the movie and series ya anyway shanghai is a nice place to visit...since airasia flies to Hangzhou, you can think about it... going to shanghai from hangzhou is only 1hr++ by the maglev train which i will show you guys in the next post :)


venus : 一點也不幸福咯
還有很多地方還沒有去過的咯
哈哈哈哈 上海真的不錯哦


类私理 : 看你幾時有機會在安排咯
一定會有時間去的咯
希望你可以吃到小籠包+看到漂亮夜景

fufu said...

OzOmI♥ : 上海的風景真的很漂亮咯
大溪地??? 都是海~~
anyway 我喜歡海咯
以後有錢一定會去的哦


karenc 采茶女 : 爲什麽??
anyway 下次跟 airasia 去咯 =p


明仔(Anson) : 我沒有說大馬人覺得外國月亮比較圓 但是問題是我們就是根本比不上
上海的夜景真的很漂亮
希望你有機會去到上海親眼看哦
去夜店一定要玩得開心的咯
不然就不要去 呆在家裏 =p

fufu said...

明仔(Anson) : 原來如此
那就沒關係哦
以後等你是大律師的時候 :)
才帶我去咯 *q*


Sam Wong : 哈哈哈 你真的要去了
杭州也很美麗
你要期待照片了 XD
你也有參加哦
謝謝你的參與咯
我會去看看的 =p


summer : 我喜歡夜上海
真得很美麗+有動感 *p*
我覺得哪裏都是一樣的咯
沒有了競爭力一定會死
但是上海不一樣咯
上海是中國的金融中心
一定不會有問題的
還有越來越好 :)

fufu said...

lucas : you gotta learn the language if you really like it =p sorry i gotta continue writing in chinese for this CSP8 =p

well i havent been to las vegas! didnt manage to go there when i was in california 2yrs ago >.< anyway will go there next time definitely

well i cant stop travelling... or i will die XD anyway i will try to look up the sky when i am sleeping on the prairie in inner mongolia... wish i could spot the orion belt that you mentioned here =p selamat *q*



mavis : 上海很時尚的咯
我們的KL還要努力慢慢的追咯
哈哈哈 我們應該可以做得更好的
但是...可惜可惜 >.<


bluesky : 你父母講你都不相信
要看了照片才相信哦
哈哈 讓我告訴你哦
上海真的很棒
你應該去看看的咯
你一定會喜歡的 =p

fufu said...

奈斯哈乳豆 : hahhaahaha
不要灌醉我啦
會很辛苦的哦
上海夜景真的很漂亮 :)


3ugene : 我對上海的繁榮+繁華感到驚訝
夜景感人 真的太棒了
建築古色古香+現代化
我愛上了上海灘 =p

Somewhere in Singapore said...

Shanghai is a nice place to visit ya...

fufu said...

Somewhere in Singapore : yeah you should explore the beauty of the orient of shanghai =p nice!!

quincy said...

上海太美丽了,他的夜景太迷人了.
上海的夜店好玩吗???
你喝醉了会静静的啊,
不会晕晕的?

said...

the crowd in shanghai can be compete with the crowd in tokyo :)

ladyviral said...

I think if I ever get to Shanghai, can I drag you along?! Be my tour guide lol... :P

mr-underwater said...

i m so wonder that how old r u and u no ned working de ma?
always travel geh >.<

Leng Kuan said...

I missed Shanghai... Indeed it is a very beautiful city! I went to the Shanghai World Financial Center Observation Deck, and the whole city is just breath taking!

Good friends and good stuffs you have! :)

Next stop HangZhou - sure you will blog about West Lake... I'll wait for that. :)

QQ said...

nice shanghai~~~~~你以前拍的照片跟现在有明显的分别哦!!夜上海~~~夜上海~~~`你是个不夜城~~~~~,,上海,你等我!!我有天也会去见你的!!!我爱你~~~~~~~

Kuntong said...

我要去!!!好羡慕~

JiaNi said...

小玉說你的中文程度還好,我是覺得不錯啦。
上海真的很不錯,明年我們打算帶媽媽去北京或上海。希望可以成行 =)

shloke said...

Yipee我可以读普通话。

No lah....I used Google Translate to understand Master fufu travelogue.

"The Sleepless Shanghai Bund" That's a great title. I met up this China guy few months back. Well, he says so many wonderful stuff about Shanghai. One thing for sure - It's the largest metropolitan in the world with a whooping 20 million people. Wish I was one of them :)

Those colonial buildings are simply majestic. Our Dataran Merdeka is nothing compared to Shanghai Bund! China was, is and still developing even in this tough time.

Those electric bus kind of cute and fun. So many Chinese worded signboards....

Have to agree with you, Shanghai is BEAUTIFUL..whether morning or night.

Good Luck,
mylo

阿Don said...

晚上很美

那个video
那女好像很专业下
哈哈

重点是那儿夜生活应该不错!

wayne said...

我们都常旅行,
但,偶尔会不会有一种累了,很想好好休息,定下来的心情呢?

我最近真的蛮懒得出外了..

Tsubasa a.k.a 滑翔翼 said...

许文强,帅噢!比上海更痒眼。和上海比起来啊,许文强就是赢那一点。

小薰妈 said...

我也在我家介绍你咯!!
记得去看看哦!!
希望可以成为3强咯!!
PLEASE!!!哈哈哈哈~

jenny said...

上海真是个美丽的城市~
有机会的话~
我一定要到那里!!
哈哈~~

杰胜 said...

哇,全世界都让你走透透了哦!
颁个最佳旅游奖给你!

*~店长~* said...

可见上海是一个非常繁荣的诚实!
跟 KL 比较简直是小巫见大巫! =.=

还有上海滩! lolz...

Joel,约珥 said...

真的是太繁华了,也想去去~

小闷瓜 said...

上海的德士,好特别啊!
还好马来西亚,也有样特别的~
is the 三轮车咯 >.<

fufu said...

quincy : 上海真的魅力無敵咯
夜景真的會偷遊客的心咯 要小心
上海的夜點很好 環境很優雅
我醉了 就會靜靜的
因爲頭很痛
要靜靜的 不然會更加痛哦


Leu : yeah...sure can compete with tokyo... just i wish the citizens would as civilized as the japanese :) only then we could say shanghai is better than tokyo =p


ladyviral : hahahha can can can... pay me everything also ok? sure you would have a great trip then XD

fufu said...

安德瓦特[稀客] : hahahha well i am nearly to 30 already!! another 2yrs to go though >.< erm well i am not working atm! just stopped working end of last yr(dec) then until now... anyway wish i could start a new life in oct... will keep you guys posted!


Leng Kuan : i didnt go up the observation deck!!! but i can imagine the bird view of shanghai must be great!! i would like to go up there if i go back to shanghai again XD yeah glad i always have group of nice friends with me... lucky... hangzhou? hihihi wish you guys will like also... i am writing now


QQ : 哈哈 以前的相機是普通的相機咯
更何況以前沒有研究角度
現在就不同了 =p 有研究了
夜上海真的會讓人陶醉咯
你真的要去親身看看哦
一定會大聲說棒+好的咯 :)

fufu said...

Kuntong : 你可以去哦
airasia 有飛去杭州咯
你可以去上海了


JiaNi : 小玉??? oh my god!!!
你們的關係很曖昧咯 XD 笑死我啦
我的中文還可以咯
但是比較深的就不可以了
跟英文一樣咯...
沒有看到我的英文都很容易明白的馬


shloke : wow... i was thinking why you could type chinese here!! but my chinese is traditional one... you better check you Google Translate =p

seriously, i am super duper happy!! because you willing to spend you time using Google Translate to better understand my travelogue!! come mylo, i wanna give you a big hug!!! you are my buddy!!

our dataran merdeka is quite unique also, we have our own style =p our own colonial buildings XD cannot compare like this... but overall, i think shanghai is much better than kl in some aspects

the electric bus indeed very special! you can find it in guangzhou also =p glad they still preserve it well =p

hey come on... if china doesnt have chinese worded signboards, then what you expect to see?? english?? japanese?? korean?? lol

quincy said...

我喝醉了也是静静的,让后就会睡觉了.
你的每一个旅程记都会让我想到那个地方去玩.

annant said...

shanghai is really mesmerizing... listed it in my must-visit cities :)

ang hey, thanks for dropping by ya ;)

fufu said...

阿Don : 上海的生活很好咯
治安交通也很好
夜景就不需要說了 =p
很棒哦
那個短片的女的很專業哦
他的表現很好 :)
我也很喜歡哦


wayne : 我的心還沒有定下來
我還想到出去玩咯
可能我知道我時間不多了
哈哈哈哈 因爲宜后有很多事情要去做
就沒有時間去玩得了 >.<
現在有機會一定要去走走咯


滑翔翼 : 许文强的照片可以更好的咯
可能當時沒有心情咯
因爲真的不夠睡哦 >.<
哈哈哈 謝謝你的讚賞哦 XD

夏娃公主 said...

上海,在我读着中五时去过了!嘻嘻..
真的很美,我去的时候也是冬天..但是却不那么的冷!我印象最深是明珠塔和步行街!晚上更是看到很多那些高高的美女穿着靴子到处跑!真的很多美女看~wahaha..不过可惜的是,去酒吧喝酒之类的我没试过~^^

fufu said...

niger1437 : hahhahaa
我已經給分了
很高興你參加哦 :)
競爭真的很激烈
你們全部寫得非常好咯
anyway 答案一定會很快公佈的哦


dream : 希望你有機會去上海
因爲這個大都會真的很美麗
有時間應該慢慢的去欣賞上海的優美
你一定會喜歡的 =p


杰胜 : 哈哈哈 謝謝你哦
可能比你們多但是
我還有很多地方還沒有去的咯其實
anyway...謝謝你哦
喜歡你的獎項 XD

fufu said...

店长~* : KL真的沒有競爭力了 >.<
如果還不反省的話
我們一定會落在後頭的了
上海灘不是假的咯 還很美麗動人 :)


代替彩虹王子,小J : 上海人很多咯
但是都很整齊 城市區劃得很好
值得去看看的哦 XD


小闷瓜 : 對呀
我們的獨特交通就是三輪車
還很有風味咯 =p
希望政府會保留三輪車~

fufu said...

quincy : 對咯
喝醉了就應該靜靜的睡覺哦
哈哈哈 很開心聽到你這一句咯
希望你們會喜歡我去的每一個地方 =p
那我寫的分享就不會白費咯


annant : yeah wish you could go to shanghai sooner =p bet you would love the night view of shanghai as well... damn mesmerizing ya :) it's alright... i will visit all the readers commented there on my blog... but guess i wound have the time to give you guys comments already because i will be going to china for 2mths++...anyway will still update my blog(already scheduled some :p )

fufu said...

夏娃公主 : wow form 5 就去了
你很幸福咯 >.<
上海的冬天不是那麽的冷
上海的女生已經會打扮了
不再像以前老土的女生了
因爲商場到處都是咯
但我還是比較喜歡馬來西亞的純真女生
上海的太現實了 >.<
喝酒的..以後有機會才去咯 XD

[SK] said...

夜上海 夜上海
妳 是個不夜城
華燈起 歌聲響
歌舞昇平~~

:p

Sugar Bean said...

喜欢你看东西的角度,你把上海360度介绍了一遍,好像把我也带去了上海.

上海真的很美.

foongpc said...

I hope to visit Shanghai one day! The buildings all look very nice and I like that giant Coke bottle!

Btw, nice music you have here - makes me enjoy the photos more! : )

Anonymous said...

wow.. i love the structure of the buildings in shanghai..
i never been there.. but my mum went to china before.. haha..
the night pictures are wonderful too! =D

Nick尼克仔 said...

这一次
我真的迟大到了吧!
哎呀哎呀!100之后诶!
不过迟到好过没到~嘿嘿~
这一篇啊~
终于看见了久违的上身啊~
嘿嘿~
真的是好笑啊~
上身的大佬
还真的是不错帅哦!
突然很想唱歌诶~
夜上海,夜上海,你是个不夜城~
哈哈,尼克爸妈常听的歌~
突然觉得看到那里的告示牌
会有一种莫名的开心
那马来人去到那里
一定会迷路~哈哈~
很坏的咯我~
明珠塔只是一点被盖住
我们这里的双峰塔
可是完全被盖住。
烟雾又来了~可恨。
大佬富要照顾身体哦~
话说不敢去中国买名牌
不知道怎样
不是歧视啦~
只是那里买回来
说不定会被调包
换到一个A货回来。
不过这没有打消我要去那里shopping的念头啦~
哈哈
天生购物狂~

Nick尼克仔 said...

对了,忘记了~
大佬富你的酒量
很的是很有限公司咯
下次我来帮你顶酒啦~
我可是千杯不醉哦!
至少
现在喝酒都没醉过~
看到你发酒疯诶~
哈哈
整个脸红到~

古小玉 said...

阿富就快去中国流浪了,真过瘾。
Brother,我要小笼包做手信,可以吗? 哈哈。

roentare said...

I am truely a fan of your photography

so much life and so much fun

I wanna go to china!

小虫 said...

哦~~~酱这次一去,会多就哦?!
还是'喜欢'才回来啊 XD

fufu said...

SK : 還是老一輩的人才會唱
因爲我都不知道你唱什麽 lol
不要打我 ~~ *q*


Sugar Bean : 真的高興聽到你這樣講咯
我的角度真的很不一樣咯
想法也不是每一個人可以接受的哦
希望你們可以大膽接受 =p hohoho


foongpc : i am hooked with this guy lately...he has a great voice, so powerful XD

wish you could go to shanghai sooner...as the night view really awesome =p and go take pictures with the huge coca cola :)

fufu said...

kenwooi.com : china is a nice place to visit though... bet you would like it =p the chinese architecture are stunning too


Nick尼克仔 : 你很久沒有來了
看來你真的很忙哦
記得要好好休息哦
有時間才來哦
名次不重要咯
來留言已經很好的了
大佬還是很開心的咯 =p
哈哈哈
很高興你喜歡上身的照片哦
終于有的看了
還有很多很多哦
你一定會喜歡的
下一次要早一點來咯 XD
我剛剛才從kl回來罷了
真的很懞咯 看不到先面的高樓了
klcc晚上看不見嗎??
sigh...都是天氣的錯 >.<
你爸媽喜歡的那首歌
我真的沒有聼過咯
哈哈哈 上海灘那個版本我就會 =p
上海購物?? 如果你去大的商場一定安全的
不要去那些小巷買哦
一定會被人欺騙的咯
商場不會欺騙遊客的咯
如果不是他們的名氣一定會大跌
馬來人?? 不會中文的遊客一定迷路
哈哈哈 但是他們一定會問人的咯
你也是購物狂?? lol
想不到咯 XD
哈哈 以後裔要幫大佬頂酒了
大佬的酒量很差罷了哦
一瓶就會醉的了 >.<
非常的差
以後讓你喝好了

fufu said...

古小玉 : hahaha 一點也不會過癮咯
有點擔心咯 現在流感真的很怕人
我會小心的哦
小籠包??? 你自己去上海吃咯
哈哈 我建議你吃新鮮的


roentarre : hhahahaa my photography is not that good as compared to yours =p but well they all tell stories :) tell you guys how much fun i had in china *q* i am so flattered a veteran like you like my photography XD wish you could go to china sooner ya


嘉CacinG進 : 你很醒目咯
我買了單程的機票
回程的還沒有買哦
看喜歡就會來咯
不喜歡就呆久一點
突然覺得我很瀟灑哦
哈哈哈哈

彩虹~天空绚丽的点缀 said...

好美丽好美丽!!!!!!
你让我对上海的印象改变了!
以后,我也要去那里背包!!!

小虫 said...

=.=
果然真不错我的所料 XD

哈哈~酱只的话,我相信你会带给我们不少的惊喜了!

*哦~~我之前简单了介绍你了哦 >< 还要再来一篇咩 XD

但无论如何,小心也要加开心地玩!哈哈

Le-1502 said...

很丰富的部落个,满到我的荧幕差点装不下!

除了羡慕,还是羡慕,这么愉快的人生,真让人向往...

佐瑟琳 said...

fufu,我不是傻瓜啦~
是你说上海一定要说上海话的~
T_T

不过,被人称呼为傻瓜的感觉还不错一下哦~
哈哈~ XD

上海,我最爱它的先进和繁华。
还有还有,它的夜生活~

我要去clubbing了啦~~~~~~~

桀森 said...

標題這麼大的夜上海~
竟然沒有聽過"夜上海"這首歌??!!!!??!?!?!
哈哈哈哈哈哈哈~~

雖然我對上海印象沒有很好~
但無可否認~
那裡是美的~~
古今繁華交替著的美~~ ^^

朵丽斯~ said...

我又来了~
以前常向往旅行
因为工作也开始向外跑
每天忙碌的生活
却忘了抬头看看天空
看了你拍的照片后
提醒了我该是放慢脚步
看看身边的事物 是多么的美

朵丽斯~ said...

谢啦~

阿花 said...

刚才一看到上面夜景的照片时,就让我忍不住多看了几眼.因为那些夜景照真的太美了...
好一个万家灯火啊...

toto said...

上海,我已把它列为必游之地了,也许明年吧。

Joel,约珥 said...

你的计划活动成功了,我喜欢上你了,哈哈~
其实很早就注意到你了^^
说实话吧,很喜欢看你的blog,不过哈我怕被遗忘,所以很少s上来,很怪的理由和人吧,哈哈~

毛毛 said...

不愧是夜上海啊!
真的好美好美哦。

Ayie said...

Fu, I missed the article writing...only the 12th here =(

I only been to shenzhen, among many places in china. It's definitely nice to be out there at night time, great lights and night market. Love the food trip too! =)

Goodluck on your trip, travel safe!

Rajesh said...

Beautiful, truly sleeples. Good night shots.

Rajesh said...

Beautiful, truly sleepless. Good night shots.

Rajesh said...

Beautiful, truly sleepless. Good night shots.

Unseen India Tours said...

Wow Fufu this is again a nice post !! Great One...also thanks for comments on my blog...Also I Have Started My Own Website And Would Like You To Have A Look At It.I Would Love To Have Your Comments On That Also.Unseen Rajasthan

小东 said...

哈哈~
你照片里的地方我之前整天和同学一起逛的e~
好怀念噢`~
尤其是人民广场的街道
更夸张的是
下班时间人多到拥挤到可以
过一条马路就需要“15分钟”的时间
不过也蛮爽的!!!
因为人群里的全都是帅哥美女~
好幸福哦~
哈哈~~~

不过还未打算短时间会回去玩~

Yenny said...

才post了一天就有128個留言... @_@"

好久沒有上來了,
你的部落格是越來越紅了咧~

上海,
璀璨悅目,
讓人目不暇給。

LAURENCE said...

哇~
真得很喜欢那里的建筑物~
一个字~爽!!

Matt said...

Fufu - I wrote something at my site. I would have written it eventually but I decided to see if I could do it under the pressure of time. Have a safe trip to China. :-)

jam said...

到了上海当然要去杭州咯!等你的下一集!
也有上黄山吧?

shloke said...

Hey, fufu.....When are you leaving???

It's easy to translate your blog page to english. I used the following link:

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=n&u=http://lamchingfu.blogspot.com/&sl=zh-CN&tl=en&history_state0=

I am so bored living in KL. Even Dataran Merdeka is nothing to me :(
Got to see China soon.

Good Luck!
mylo

Ken said...

Chinese post again. Having my hard time to read.=( But the pictures told me a clear story.

Wow...What a huge Coke! The night skyline in Shanghai is awesome yet colourful.

小雪 said...

許文強? 呵呵呵...我只看到fufu...
應該戴圍巾的~~

紫绵羊的心与情 said...

有点像香港.....但比香港繁华....

fufu said...

彩虹~天空绚丽的点缀 : 希望你對上海的印象會變得好噢 .... 因爲真的值得去走走看看的哦...背包也很好...可以去杭州+黃山+蘇州等等地方哦 XD


嘉CacinG進 : 哈哈哈 一定會有驚喜哦
我都不知道我自己可以應付得來嗎
害怕那些驚喜憂嚇死我咯
好啦 一定會給你驚喜的咯
你的介紹蠻好的
還有幫我設計那個帥的畫


Le-1502 : hahahah
我這裡就是照片多
希望你會喜歡哦
歡迎光臨哦
不需要羡慕
你以後也會有機會去的哦
加油 XD

fufu said...

佐瑟琳 : 哈哈哈傻瓜
被人叫傻瓜還會開心的
哈哈哈哈哈 =p 可愛!
上海一定要去咯
就像美國的紐約哦
我很少去clubbing的咯
不然酒量不會那麽的差哦


imjson : 我真的不知道咯
真的有夜上海這首歌咯
anyway 夜上海 = 夜上海哦
我沒有聯想到會是歌的歌名哦
上海真的很有動力
還會回去的咯


朵丽斯 : 對咯
應該慢慢的看看這個世界
因爲世界真的很漂亮的哦
不要每天工作工作咯
一定要享受人生
不然你以後一定會後悔的哦
謝謝你的來臨
喜歡就要常來哦

fufu said...

阿花 : 哈哈 謝謝你多看我照片幾眼
以前還沒有認真拍照的
以後一定會回去上海拍照
拍美美的照片給你們看哦
上海的夜景非常迷人


toto : 上海真的值得去
希望你會有個美好的旅程哦


代替彩虹王子,小J : 哈哈哈
那你以後就要常來看看
然後留言咯
不然我就會不知道你是誰的了
但是哦快要飛了
沒有時間去你的家看看+留言
等我回來才認真地看你們的部落哦

fufu said...

毛毛 : 夜上海真的很漂亮
如果沒有霧的話會更加的美麗咯
有沒有想要去上海呢?


Ayie : well my friend, never say like this ok? as long as you come and leave comment... i would appreciate your effort very much... hihihi shenzhen is a nice place as well... you certainly need to explore the night part of a city as well... beside seeing the day time scenery =p wish you could go explore more cities in china


Rajesh : yeah thanks! shanghai is very pretty especially at night when lighted up XD

fufu said...

Unseen Rajasthan : hey my friend, i already visited your website -p a nice one ya... :)


小东 : 哈哈哈 我去的時候沒有美女咯
只有一個帥哥罷了 =p
anyway 南京路真的是一個很好走的地方
還很靠近外灘的呢
逛完街還可以去看夜景....
簡直就是棒咯


Yenny : 慢慢開始有人留言咯
不是很紅罷了哦
你也很久沒有上來blogger了
還好嗎???
上海魅力無窮咯
你真的要去看看哦

fufu said...

LAURENCE : 上海的建築真的很美麗哦
你一定會愛上上海的咯
我也已經爽了
希望你們可以親身去哦


Matt : hey thanks, buddy!!! cant believe you really write it finally... i already saw it...very nice... hihihi will send you a message later...wanna ask for your mailing add XD the line is not good niw... will ask for it tomorrow ok?


jam : 杭州的已經放上來了
你自己去看哦
你一定會喜歡咯
黃山我沒有去到哦
下次會去的

Yenny said...

這還叫“開始有人留言”...
那我的部落格叫作“偶爾有人不小心留言”

上海,是真的很漂亮。
一定會去的~ 只是時間的問題。
你的西藏之旅準備得七七八八了吧?

嗯... 我今天才看到那個postcard的東西哦...
過了日期,還會有可能受到你的postcard嗎?:D

fufu said...

shloke : hey i am leaving on the 16th, next tues...but still havent got ready yet...havent pack ><

hahha you are smart... i never know this google translate... lucky you tell me...now i can ask the banana to translate my article by google translate =p

dataran is boring? probably you see it everyday? i love it though XD anyway wish you could visit china sooner ya :)



Ken : hey why not you use google translate?? my friend mylo here also do it, but well lucky the pictures already told you all the stories =p


小雪 : hahahaha
我開玩笑吧了
要你們笑笑罷了哦
不要太介懷啦

fufu said...

紫绵羊的心与情 : 各有千秋咯
上海有不同的夜景
但是我比較喜歡香港的夜景哦
香港也很繁華的哦

Ayie said...

So many places to explore in china, such a big country! We'll wait for updates from you once you start ypur new journey! =)

fufu said...

Ayie : yeah china is way big for us to explore... but anyway i will try to update in China...but i heard that blogger is being blocked in china >.< i am not sure... well i have already scheduled some articles to be posted out here... for you guys to read... while i am not around =p the updates gonna wait till i am back home

Ayie said...

just enjoy your trip fufu, will still keep checking your blog =)

fufu said...

Ayie : thanks my friend! i will see you again in august =p till then all the best and take care ya

毛毛 said...

有,现在的我超想的呢!
这还是我第一次觉得上海是那么美丽的。

YNOT TONY said...

你没吃上海小笼包子? 回去, 从新来! :)