Friday 17 April 2009




FuFu China Synergy Programme 8
+ The Three Valuable Presents from CSP 8 +

30 June - 16 July 2007



------------------------在人民大會堂的中文原本講稿------------------------



以下是2007年7月10日FuFu在人民大會堂致詞的内容和短片。

尊敬的領導們,各位來賓,老師和朋友們 :

大家好,我是來自日本廣島大學的林振富,今天十分榮幸能以第八屆海外傑青匯中華成員的身份,跟大家分享一下我的感想和體會。在這十天裡,我們這一群來自海外各地的青年到中國來交流,在緊湊的行程中,每一天都過得非常精彩。其中,我得到了三份寶貴的禮物。

第一份禮物就是透過了這個活動,我認識到來自不同國家,不同文化背景的朋友,我們互相分享,也了解彼此的文化,同時也建立起寶貴的友誼。

此 外,在我來到這裡之前,我對中國的歷史文化,經濟和社會發展都不是很了解,但身為炎黃子孫,我想回到我祖輩生活過的國度去探索它的樣子。我抱持著這樣的 心情和目的,到這裡來尋根。中國有句名言:讀萬卷書不如行萬里路,現在我能夠親身踏上這一片養育我根源的土地,感受其博大精深的歷史文化,目睹它的高度發 展 和成就,這就是我的第二份禮物。

第三份禮物,也是我得到最大的一份禮物:我們現在已踏入了一個國際化與全球化的時代,接受來自世界各 國不同文化背景的挑戰,學習並包容不同的文化,才能保 有競爭力,這是很重要的。但在同時,我覺得我們也更應該對自己的文化有深入的認識與了解,這才不致於被時代的潮流淹沒,而迷失自己的根。這是我這一次得到 的最大的領悟。 我很感謝海外傑青匯中華這個活動,給了我這三份寶貴的禮物。我相信大家都會和我一樣把這三份禮帶回家,跟身邊的人分享,也相信這些禮物會是我們永遠的資 產,陪在我們左右。

在此,我希望我們全體團員們的友誼長存。最後,我衷心的祝愿中國的明天會更好。謝謝。


------------萬衆期待的短片------------The Clip of My Speech------------

被邀請上臺分享我對這個活動的感想 - 你們一定要看完哦

很明顯的我有點緊張 - 哇靠下面都是中國有權有威的領導者們咧


----------------------Content of the Speech in English----------------------



Below is the content of my speech that i delivered in the Great Hall of the People on 10 July 2007 during the CSP8 trip in Beijing, China.

Hello everyone. My name is Lam Ching Fu, from Hiroshima University of Japan. It's been a great honour for me to share my experience and feelings as a part of CSP8 delegates with you today. We, a group of overseas youths who come to China for cultural exchange programme have splendidly spent our ten compacted days. Everyday was a fun filled and wonderful day for us. Through these, i have gained three valuable presents.

My very first present received is Friendship. The journey has provided me a great opportunity to form a long lasting bond with people from different cultural background and country. These friendships have been cemented over our shared experiences and cultures during these 10 days.

Before i came here, i was not very familiar with China's culture, society and economic development. However, as a Chinese descendent, i would like to uncover as well as discover China and its culture where my ancestors had lived before. Bringing this hope and feelings, i came here to find my roots. In China there is one famous adage: "Experience is the best Teacher". Now, stepping my foot on the ground who has breed my roots, i am able to feel the broad and profound of Her history and culture. Seeing Her great growth and success, it has given me my second present.

The third and also my largest present: Nowadays, as we have entered into the world of globalization, and receiving the challenges of the diverse culture and background from other countries, it is very important that we need to learn and accept the cultural differences in order to hold up our competitiveness in the business world. At the same time, i feel that we have to understand our culture in depth, where we would not be submerged by the global development and lose our roots. This journey has given me the biggest comprehension.

In conclusion, i would like to send my deepest thanks to the support of the sponsors, donors and the organizing committee of CSP8, to have granted me three valuable presents to bring home. I believe that everyone will be sharing these presents with your loved ones, and they will be our most treasured assets, which would accompany us on our path of life. I am hereby hoping that our friendship among the delegates will last forever.

And last but not least, my heartfelt wish that tomorrow will be a better day and all the best to China. Thank you.


< 下一篇有 + >

134 comments:

Chi Leong said...

第一个?

fufu said...

That My Goal : 有是你...以後要在其他時間更新了 hahahhahaa 不要給你獨霸沙發 >.<

Chi Leong said...

我有时候一天吊在网上的

fufu said...

That My Goal : 哇... 難道沙發都會被你壟霸? 給其他人機會坐坐沙發好不好 =)

Chi Leong said...

ok咯,以后我看到你更新我不来
我第二天才来

fufu said...

That My Goal : 哈哈哈 講笑 公平競爭 =) 真的...我的演講可以很好的...那一天真的有點失策...狀態不什麽好...丟了馬來西亞及廣島大學的面子 >.< 不好意思

Chi Leong said...

稿是你自己写的吗?

fufu said...

That My Goal : 我自己寫的...然後臺灣朋友幫我改過, 改了之後漂亮多了, 但是我要傳達的信息還是保留著... 希望不會很差吧

Chi Leong said...

我觉得还好啦
你演讲的方式是不是用了和平常不一样的说话方式来演讲的?

fufu said...

That My Goal : 這一次嚴肅很多了
因爲有那麽多中國大人物領導人貴賓們同志們...
又不可以用很搞笑的方式...所以我的稿改了又改
最後變成這個版本咯...但是内容還是一樣 =p

Chi Leong said...

其实已经很好了
没有丟了馬來西亞及廣島大學的面子

明仔(Anson) said...

终于看到了
这都是你是天里的回忆
这三份礼物你要好好收藏
记载在你的书里
然后跟我们分享
FuFu加油

Live2Think said...

哈哈。你们俩一唱一合,我也来凑热闹!
演讲的很不错... 至少没有人丢鞋!LOL。开玩笑的。背景的音乐,掩盖了你的演讲,但是看起来演讲功夫挺行的!

明仔(Anson) said...

沙发都是他...
我要坐沙发都没机会
That My Goal
手脚很快的

Chi Leong said...

anson啊,对不起
以后我不敢了

fufu said...

That My Goal : 對吖 他們肯定很驚訝日本人爲什麽會講這麽好的華語... 很多人都以爲我是半個日本人 =p


明仔(Anson) : hahaha 一定會一定會
可能有關當局會找我為CSP作宣傳 =)
一定會把這些回憶放在我的書裏面 =p


Live2Think : 已經把音樂刪除了
我還以爲你們會把音樂關上...
anyway 再去看看吧...
不要聼還好了...因爲我有咬字 =(

Wois said...

开始听的时候,你讲得有点台湾腔。。。仔细一听,变成了马来西亚腔

fufu said...

明仔(Anson) : 公平競爭... 你一定有機會的哦


That My Goal : 哈哈哈 看來要等你去讀書了之後就會很忙的了...不知道到時你會不會時常來呢??

Chi Leong said...

很多人以为我是uncle
也有人以为我是马来人
我看不会了
玩够了,开学就读书了
我真的要豁出去了

休息了整半年
也已经是时候收拾心情了

明仔(Anson) said...

我看我要二十四小时守在你的部落格
我才有这么一个机会做沙发,
哈哈
考试到所以读到闷时就会跑来看看

fufu said...

Wois : 臺灣腔? 可能跟臺灣的組友們交流多了吧... 但是那就是我的華語腔調哦, 希望不會很難聼...


That My Goal : 應該是時候收拾心情
好好的讀書了
如果以後讀悶了就來我的家坐坐咯
希望你可以舒解輕鬆一下然後再讀書 =)

fufu said...

明仔(Anson) : 明智的選擇... 我剛剛也是這樣跟 That My Goal 講咧... 果然真的有人讀書讀到悶會跑來看我的部落... 哈哈哈哈 謝謝 =)

SuwEi said...

fu~yoh, 台词写得不错, 演讲方面可以啦。。哈哈!台下的人有没有怀疑着这是日本仔,还是韩国仔,还是哪里来的。。哈哈!

fufu said...

SuwEi : 可惜當時有點緊張咯 如果不是就完美了...人生就是總會有很多美好遺憾的... well, 很多都以爲我是日本仔...那些不喜歡日本的就沒有跟我打招呼咯... 幸好還是有交往了很多很棒的朋友 =)

Chi Leong said...

anson
你太夸张了啦

HanLun said...

haha..yeah lo.. did they ask u where u come from? Japan? or Taiwan?

I m sure no ppl say u are from M'sia :P

HanLun said...

haha..yeah lo.. did they ask u where u come from? Japan? or Taiwan?

I m sure no ppl say u are from M'sia :P

海市蜃樓 said...

說得不錯哦!鼓掌~~~ (但是攝影師的手一直在晃...)

fufu said...

That My Goal : hahhhaa 其實早上就可以了
因爲我晚上很少時間上網的...
我都會很早就睡覺的....


HanLun : hahaha i bet none of them interested about my nationality =p but yeah i guess they all thinking that i am a half jpnese, and in malaysia, the people always think that i am a japanese/korean XD


海市蜃樓 : 多謝你賞面 =)

tamiya said...

你不是出门了吗?
演讲内容不错,加油了。还没有看影片,下次再看。

Chi Leong said...

我晚上也是很少上网的


但是我很迟睡

SuwEi said...

也可以说是缺陷美吧。。凡是太完美那就不好玩了。哈哈!我也明白那种被人误以为是他国人的滋味。。呵呵!那你可以成为多国籍的人啰,还倒不错嘛!

fufu said...

tamiya : 可以可以等你有時閒才看短片咯
18號出門啦 今天是星期五對不對?


That My Goal : 哈哈 還有就是我妹妹要上網咯 也是一個很好的機會讓我的眼睛休息 =)


SuwEi : 我不會怪那些誤解我是其他國籍的人... 因爲我們人類就是的祖先才有哪幾個罷了... 日本人韓國人臺灣人朝鮮人蒙古人中國人越南人和其他的等等也不是同一的祖先的... hahaha 是吖 fufu有很多國際的身份 =)

tamiya said...

看错日期,哈哈。
在公司不能看短片啦。。。
我之前去北京的时候也是有几个身份和国籍。。。

Shin said...

聽得出你很緊張,緊張到舌頭都幾乎打結了吧?呵呵。
能有勇氣上臺演講已經是很棒的事了!換著是我才不敢呢!我給你鼓掌~!^^

(其實你樣子真的有點像日本人耶)

fufu said...

tamiya : 哈哈哈哈 因爲你會幾種語言的關係? anyway... 這一些都不重要咯... 但是就是會有一些人歧視某國籍的人... 很討厭他們的種族歧視...有時他們知道你是從哪裏哪裏來的...就會看不起... 我有很多外國朋友都試過... >.<


Shin : 可能我的稿還沒有背好的關係吧...
因爲改了又改... 又被亂在領導人面前用一些自己的句子...你知道啦...我的華語很欄的啦...所以一定要漂漂亮亮的跟已經修改過的稿...已經過去了...現在回顧...還是甜的 =p

你已經講了很多次 =) 很多人都這麽講 :p

vialentino said...

hey bro...thanks for ur wishes...me taking a big risk to resign...do take care and hope to c new pics tmrw...

fufu said...

vialentino : i will be leaving to sabah tomorrow =) yeah you can always come anytime to see those pictures posted here =p do keep us posted about your new career... good luck

Towards healthy and leisure life~! said...

还不错啦,加油!

Anonymous said...

你的演讲内容挺不错的~
你好像有很多不同的国际身份~
酷帅~哈哈

fufu said...

Towards healthy and leisure life : 以後一定會熟讀自己的稿才上臺致詞... 應該不會有第二次的緊張了... =)


mary : hahaha 謝謝 内容還可以但是演講方面真的需要加把勁... 還需要多訓練... 我一定會為自己創下自己的知名度, 希望以後可以讓其他人知道我的真正的身份 =)

Vincent Cho said...

认真演讲的你,超帅的~

feline_Jodie said...

哈哈~我在柬埔寨篇時也有坐過沙發的
但that my goal太利害了!
希望我下次有機會可再問鼎沙發!!

Akira 思胜 said...

你演讲的时候好酷哦!
呵呵, 你的口腔是我们本地的呢!

Serina said...

原来你的华语这么好~ 稿是你自己写的哦?!

jun wei's said...

哈哈,你的稿是繁体吗?待会儿中国领导层讲你稿台独,哈哈-_-lll。对了,五月我都考完试了,到时再约吧。

fufu said...

Vincent Cho : 當時真的緊張又認真...
幸好可以平安無事的完完整整的講完 =p


Jodie : hahahha 你要加倍努力哦
這裡有很多對手的 =)
hihihi... all the best


Akira 思胜 : 演講的時候很嚴肅咯我
跟我做人一樣...都是那麽的嚴肅 =p
我是本地人啦 雖然像日本仔/韓國仔 =)

HansonLi said...

wow wow wow wow
so 嚴肅 lerr
nice speech yaa

feline_Jodie said...

不會丟臉呀!好有意思的一篇演講!

內容寫得很好很有感覺, 愉愉告訴你, 我上次寫一個面試稿前,也特地來看過你這篇稿才寫:) 你可以會收我文章費?:p

會緊張是自然的事~~我不會分台灣腔, 馬來西亞腔...給意見的話,就是停頓可再好一點, 你已經很利害了!!

能站在領導人面前演講可不是人人做得到的^^

kc said...

wow~~~
good speech~~
eh eh..
i wan souvenir from sabah~~
hehe!!

fufu said...

Serina : 稿是我寫的...但是已經改了三次 =p
都是香港高層 然後香港及臺灣朋友幫我改到漂漂亮亮... 我的中文沒有那麽的好 =p 我語言不是很好...表達能力差...幸虧有朋友的幫忙 =)


jun wei's : 我的稿沒有給中國領導看過的咯
但是我是跟香港繁體的咯
好5月再談吧


HansonLi : 在中國領導人+貴賓們的面前就要嚴肅的咯...不可以得失他們的...不然沒有命回來 =p

HansonLi said...

maybe they are not as 嚴肅 as u thought
maybe they also can joke together
hahahaha
ah,forgot to mention that u look quite lengzai when giving the speech too

fufu said...

Jodie : 很高興你會喜歡我的演講内容 =) 你上一次? 在xanga 看到的嗎? anyway 分享是好的 =p 一定不會收你的錢...我的稿也是朋友改的咯

原本的沒有那麽的有感覺咯 XD 然後他們改一改罷了...完全有了生氣, 真的很敬佩他們...希望我可以像他們那麽有才華 以後要多多增值我的語言知識

可能你沒有聼過我們馬來西亞的華語/中文, 所以分不出...我們就分得出香港人臺灣人中國大陸的中文 =)

可以在人民大會堂致詞是我一生中最難忘的一件事...真的不會忘記 =p


kc : i basically wont buy souvenir one.... =) glad you all like my speech =p

fufu said...

HansonLi : i guess so... now is already 21century, bet their thinkings also have changed =) anyway it's over... wish i could be more humour at that time...

aiyo... i tell you arrr, if one lengchai is really lengchai, nomatter when or what he is doing also will be lengchai one...

遥遥Chloe Chan said...

真羡慕你
可以环游自己喜爱的地方
又是一个能干的年轻人

Shin said...

我講你像日本人講很多次了咩?
為什么我不記得?
不要嚇我,我不是老人癡呆癥了吧?

fufu said...

遥遥 : 對阿 人生短暫...
應該趁有能力有機會有時閒的時候多玩一些哦
你也可以去玩得以後 老師很多假期的哦 =p
能幹不能幹我就不敢大聲說....但是一定會做好自己的崗位


Shin : 沒關係 沒關係, 我們有時候都會忘記的... 每個人都會有短暫性失憶症 ...可能你需要一些驚喜來舒解一下

Shelyn said...

What a nice speech... you wrote your own speech huh?

Chi Leong said...

明天就出发了

祝你一路顺风

fufu said...
This comment has been removed by the author.
fufu said...

Shelyn : yeah the chinese one but being corrected by my Hongkong and Taiwanese friends couple of times, then by the organizing committee of CSP8, my chinese is not that good... and english too! my language is fairy ok only >.<


That My Goal : ok! 謝謝 希望可以在沙巴上網更新一些照片給你們看看先過癮 =)

Chi Leong said...

我还是觉得回来的时候
一次过写
我一次过看完比较爽
不用每天在等啊等啊等啊

不用客气

Nick尼克仔 said...

我每次来都是60以后啊~
真是的。
伤心到爆炸。
沙发都被垄断...that my goal
分我坐一点啦~
离题了,咳...。
回到原题。
这一篇有帅到。
在台上就是有一种不一样的样子。
不枉费我期待了一天咯~
有少少颤抖,不过声音算很有磁性
阴阳顿挫有点...但是还是很标准
语句有点颠倒,但是胜在够特别
评个分数的话...85分。
甲等咯~
看你有了三份礼物
就多送你一份礼物。
“大马之光”
再回复你在我部落格的留言。
其实每一篇部落格我都很仔细的看
对我而言
这是工作一天后的一种享受
可以把一天的疲劳都抛到九霄云外哦~
尤其是大佬富的文章啦~
可以不出门知天下事
非但媲美报纸
更有过之而不及!
感谢你那样欣赏我的留言咯~

Atok said...

哇,原来你以前这么风光的。。。呵呵。。。

古小玉 said...

阿富果然有大将之风,真是有点像我。 :p

fufu said...

That My Goal : 哈哈哈 不到你決定...
因爲我就是這裡的一家之主 wahahhahaa =)


Nick : 哇 你很厲害
真的要佩服你了...
難怪我會那麽的喜歡期待你的留言啦
我的朋友導師們都說我的演講有磁性咯
你的留言真的與衆不同咯
上臺真的有點緊張...
還有要嚴肅咯...不可以丟臉的
有85分哦... 謝謝你
以後我一定會拿更高分的
然後又有多一份的禮物...萬分謝謝你
這些都真的以後會是值得回顧的好東西
真的咯 很多讀者都當我的部落是一個可以舒解壓力 + 輕鬆心情的地方...真的很高興你們喜歡...真的是一個很好的推動正能量哦, 非常感激,還有謝謝你很詳細的閲讀我的文章 =)


Atok : 沒有風光啦 只不過幸運罷了

fufu said...

khoo : hahahhaa...有點像你?
但是我覺得你應該會比我好很多 =)
anyway 我也不會向你低頭的...我一定會努力...下一次一定會演講得很好...你們一定可以看到我的進步

古小玉 said...

不,论前途你应该会比我好,至少你还有年轻人爱打拼和乐意尝试的冲劲。我有点老了,
很多事情都不愿意尝试和改变。

请不要忘记我们的约定,以后你成为CEO之后,请我做你的GM。:p

fufu said...

khoo : 這個我不可以確定咯
因爲我還沒有為我的將來做打算...
趁有機會時間就要好好的玩...
因爲我知道我再出來社會的時候就會是我打拼的黃金時期... 如果可以成爲CEO 會考慮請你做GM... 因爲我一個人不可以作主意...還要董事們贊成才可以的... =) 説不定可能以那個時候已經是個大老闆了...

Feeling said...

厉害厉害!=)

fufu said...

Feeling : 你過獎了, 不厲害, 不厲害

古小玉 said...

只要能遇到百乐,你绝对是他眼中的千里马。我的意思是只要遇到赏识你的人,你的前途肯定是无可限量。

不过老是觉得你喜爱自由,所以有天你会自己出来创天下。年轻人,我相信你可以的。

fufu said...

khoo : 希望可以遇到我的命中白樂咯
然後讓我大展鴻圖的自由發揮...
創出自己的藍天... =)
到時候一定少不了關照關照你們...
一定要我的家人過後才到你們 =p

Bengbeng said...

To be honest i thought of yr purple coat :) but one condition is the photos must b original and our own. You can follow my example and comment on tnchick.com beginning Saturday 3.00pm Malaysian time. If you ping on Sunday for example the traffic is almost over. :)

Hope you enjoy yr KK trip. I have been there a few times.Enjoyable n beautiful for sure.

fufu said...

Bengbeng : i will be going to KLIA tomorrow afternoon...guess i would have missed the contest but well will try to get online there =) wish i get that posted...

sure... i will take tonnes of pictures and share with you guys here later =p

夏娃公主 said...

ei~原来你的声音那么有磁性哦!哈哈。。
不过,有点小紧张~不错啦,满光荣的,因为很难得有机会上去致词耶~^^哈哈。。

Bengbeng said...

i could ping on yr behalf itf u wish but you wouldnt b able to reply their comments n it would seem rude not to return their blog visit. Mayb next time :) How I wish I could just fly off and meet you in KK but I got a board meeting on Sunday and there is the vice district governor campaign dinner on Sunday night. weekday of coz are working days

幸福王子 said...

去沙巴玩得开心点!!
我的故乡~
可惜我不在那里~

seazpark said...

哇~~紫色西装外套很神气咧。
你的声音和外形不怎么搭。
哈哈。不过字句的停顿很特别噢。

Pete said...

Have a nice trip to KK. Cheers!

旋子笔 said...

你好啊~
你在日本读书时,讲惯了日语,
华语就变成好像日语那样,一段一段的,呵呵~还是那时很紧张,影响到了呢?

oops~在你blog潜水很久了,现在才浮出水面~hahaha~

发白日梦^^ said...

哇。。。很帅喔。。在台上演讲的时候。。哈哈哈哈!!原来你在日本念大学的啊?

那你的日文一定很好咯?

-KeO- said...

哦……为什么我听不到声音?

Kikey Loo said...

你好厉害哦!
讲得很好!!

fufu said...

双面夏娃 : 有三次的咬字咯
但是都已經過去了 下一次會更好的 =)
對阿 很多人都說我的聲音很有磁性
機會難得...真的很高興可以上臺致詞
很感激CSP咯 如果不是我沒有這個機會


Bengbeng : ok bengbeng... i guess i shall wait till next time ya, is Sibu very near KK? how come you can fly to kk so easy huuh? and ticket is free one? hihihi, you certainly need not to purposely meet me in KK, see when i can fly to Sibum you gonna be my host there then! enjoy your board meeting and dinner with somebody =) will try to share the pictures with you guys sooner...


幸福王子 : 你的故鄉... wow...anyway 我一定會跟朋友玩得開開心心的哦,你放心! 希望可以拍很多照片給你們看咯

fufu said...

seazpark : 聲音跟外形不搭配?
哈哈哈 我都不察覺 但是還好啦
希望不會很差就可以了 =)
字句的停頓時我自己想的哦
聽到你講好 我都放心了 =p


Pete : hey mate! sure i will enjoy ya...as usual have heaps of fun with my friends XD


旋子笔 : 我都不知道 應該日本腔也有影響到我致詞的方式吧...然後又緊張的關係... 以後一定不會再犯同樣的錯誤了... *不知道還有沒有機會上臺致詞呢...*

很高興你終于浮上水面了... 以後要多留言哦 =) 留言才可以跟我交流的哦...

fufu said...

发白日梦 : 上臺的樣子還可以...
希望沒有失禮... =p

你一直都不知道我在日本升學的?
你沒有認真的看我的部落?
沒有讀我的profile?
anyway 不重要
現在知道就可以了

我的日文還可以...可以溝通咯...


KeO : 爲什麽會聼不到的呢?
其他的人都聼得到...
你一定要來聼過咯!!
然後再留言告訴我你的感想


Kikey Loo : 謝謝你的讚賞
其實不什麽好... 但是還可以接受 =p

Princess Heathasia said...

哈罗~第一次上来。喜欢你的文章,好多东西看哦~

fufu said...

Princess Heathasia : 謝謝 喜歡就要常來看看及留言哦 =) 這裡真的有很多東西看的 因爲照片多的是...

sally^^ said...

可惜宿舍的线看不到你这里的照片。。下次一定会来再看的。。
可以请问一下你是怎么参与到这个活动的吗?
自己是可以申请的吗?

我去过沙巴了~ 那边的沙滩很漂亮!而且海鲜也很新鲜!一定要去吃!!哈哈哈。。

candygan said...

哇, 你好“威水”哦!!;p

zzhen said...

有人很有型噢

古小玉 said...

阿富真是有孝心,放心吧,你一定会成功的。因为
"上天不负孝心人。"

歪歪 aka Kay said...

我有看完哦~^^

雖然有點緊張,可是還是很穩~

很有臺風~ XD

三吉 said...

那片录影怎么好像看不到。。。
很想听你亲口说的发表感言。。。。

iruffcookiedough said...

fufu i didn't know you have such a good voice. nice speech there.

Bengbeng said...

Oh, i missed the video in the first round. I have become so used to everything in Mandarin I skip and just see the pics. I didnt even see the speech in English hahaha.

If you had informed me earlier, I could have have gone to KK on Friday, gone snorkeling and then climbed up Mt KK on Saturday, stayed at the 11k feet hostel and climbed up to the peak Sunday morning n fly back from KK Sunday afternoon. It would have been worth it. Earlier notice of coz would mean cheaper flight tickets too. I like to do stuff like that jus that i dont like to do such stuff alone. Excellent excuse for me to leave sibu n my family behind :)

bearlim said...

so charming on the stage! hehe

Rex said...

怯场huh... not bad la~ good experience in your life =)
u have a hard time to pronounce zh ch sh and z c s haha ^wink^

jun wei's said...

我是第100个。第一个叫沙发,一百可不可以叫“龙椅”?哇,fufu,你真的有很多粉丝~!真是的...羡慕到~

esmin said...

第101个留言。。。

当时只有你一个代表上台演讲吗?
不管只有你还是有其他,你都是很厉害。。
台下那么多观众,要做到不紧张都难。

Anonymous said...

you gave a speech! great! =D

Anonymous said...

長江後浪推前浪,在眾多傑青的背影中,看得見一片盛世的將來。

Calvin Soo KJ said...

now that's one present everyone would want to have. learning by experiencing the joys and cultures in another world. cheers :)

[SK] said...

嘩, 好威風喔, 當著那麼多人面前給speech, 上台時候有沒有腳軟?? :p

3ugene said...

我既然把这篇留言留在下面那篇
...无言X<
anyway..
很帅气哦~

renaye said...

wah.... i didn't know u did a speech! that was awesome!

seow said...

抱歉,刚换了URL,要麻烦你再link我了

很久没新的了,北京不会是最后一站吧~~ 不好吧~ 哈哈

晴天 said...

很不錯哦。。要讚讚你哦。。呵呵

AliVe said...

很值得光荣
哈哈

fufu said...

靓靓sally : 這個活動你可以今年年尾報名參加的哦... 想知道跟多詳情, 一定要守住我部落哦 =) 我已經從沙巴回來了... 島嶼真的很美麗, 神山真的很美麗哦, 激流也很好玩...以後可能會和朋友再去過


candygan : 幸運而已, 威水就不敢說了


龍貓 : 哈哈哈 如果沒有咬字, 有更加的有型咯 =)

fufu said...

khoo : hahahha...
真的希望可以有這一天 =P


歪歪 : 謝謝你的捧場哦
有臺風?? 謝謝 =) 以後一定不會緊張的
一定會更好的 =D 下一次


三吉 : 看得到哦...
爲什麽你看不到呢? 應該再去看看哦
因爲真的只得一看 =)
還可以聽到我此行的聲音呢

fufu said...

iruffcookiedough : yah, i didnt know that too until i watched this clip =P anyway at least you know my voice now before meeting me up ya


Bengbeng : wow you missed the speech in english and the video?? but at least you realised after that =) i thought you would see it when you scroll down but well, you had seen it already :D

erm...we didnt climb on saturday, instead we leisurely explore the city on sunday and start climbing the mountain on monday =) will put up the pictures here sooner =p i plan on visiting back kk couple of yrs later...see if we could go climb the mountain again or not ya XD


bearlim : hihihi...thanks =)

fufu said...

Rex : yeah a very good experience in my life =) sure i wont forget this moment standing up on the stage in front of the leaders and delegates XD hihihi my tongue just couldnt cope up with z, c, s, Zh, Ch, Sh >.<


jun wei's : 哈哈 龍椅? 哈哈哈 可以可以... 你喜歡就可以了 =P 多留言多回復...你也會有很多網友的哦 :D


琇敏 : 還有其他2個團友咯
他們都很穩...只有我咬字罷了
anyway...我覺得已經很好了
已經盡力了 =)

fufu said...

kenwooi.com : hihihi yeah i gave the speech in the great hall of the people =) it's my honour to stand up there... =P


Anonymous : hahaha 謝謝你的讚賞哦
希望哪個盛世真的可以發揚光大 =D


Calvin Soo KJ : yeah the present i always ask for wherever i go =)

fufu said...

SK : 沒有腳軟啦...只不過一點點緊張
又咬字咯... 希望下一次不會咯 *p*


3ugene : 哈哈 沒關係哦
你現在已經在這裡留言了 =)
上了臺...自然會變得帥氣的呢 XD


renaye : yeah it's my honour to give speech in the great hall of the people =)

fufu said...

lonelybabi : 哈哈 還有上海哦
因爲終結禮是在上海的呢
還有4-5篇才完結哦 =p


晴天 : 謝謝你的讚賞哦 =)


AliVe : 真的值得感到光榮的哦
很感謝CSP8 給我這個機會

迷迭香 said...

你应该常常演讲的吧
看起来很镇定哦~ ^_^

fufu said...

迷迭香 : 你錯了 我沒有什麽演講經驗的咯
可能是大學時期發表的時候練習回來的
但是還是有點緊張咯...如果不是一定會很完美的
以後有機會一定會完美的演講...

迷迭香 said...

那你要继续加油咯! ^_^


把你的邮寄地址给我好吗?
meediexiang@gmail.com

fufu said...

迷迭香 : 我一定會好好加油的哦
謝謝你的鼓勵 =p

你要我的地址做什麽呢?
你要出國旅行? 要寄明信片給我?
hihihihi....cool!! =D

Louis said...

wah...
a large num of photo,
thank 4 your visited,
now i'm come here 2 reply u...
i am going 2 HK on Oct,
a little bit excited n afraid,
coz the virus H1N1,
enjoy your life...
How long do u took 2 edit Untitled?

Anonymous said...

Good day very nice site!! Man .. Excellent .. Wonderful ..
I will bookmark your web site and take the feeds also?
I am happy to find a lot of helpful info here in the
put up, we'd like work out extra strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .
Here is my website how to make money online free

Anonymous said...

I need to to thank you for this very good read!
! I absolutely loved every bit of it. I have got you book-marked to
look at new things you post…
My blog post ; tips to quit smoking

Anonymous said...

Hello! I simply wish to offer you a huge thumbs up for the excellent information you've got here on this post. I will be returning to your site for more soon.

My website :: Seo cheltenham

Anonymous said...

You really make it seem really easy together with your presentation but I to find this
topic to be really one thing which I think I'd never understand. It kind of feels too complicated and extremely huge for me. I am looking forward for your next put up, I'll try to get the dangle of it!


Feel free to surf to my website: puzzle games online

Anonymous said...

Hello all, here every one is sharing these kinds of knowledge, thus it's fastidious to read this webpage, and I used to pay a visit this website everyday.

My web site sponsored links

Anonymous said...

I leave a response when I especially enjoy a article on a site or
I have something to contribute to the conversation.
It is triggered by the fire displayed in the post I read.

And on this post Untitled. I was actually moved enough to post a thought
:-) I actually do have a couple of questions for you if it's allright. Could it be simply me or does it seem like some of these remarks come across as if they are written by brain dead visitors? :-P And, if you are writing at additional places, I'd like to keep up with everything fresh
you have to post. Would you list the complete urls of your shared sites like your twitter feed, Facebook page
or linkedin profile?

my web page: quit smoking today

Anonymous said...

Hello I am so glad I found your weblog, I
really found you by mistake, while I was searching on Aol for something else, Regardless I am
here now and would just like to say thank you for a incredible post and a all round enjoyable blog
(I also love the theme/design), I don't have time to go through it all at the moment but I have book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the excellent job.

Also visit my page ... ordering online checks

Anonymous said...

This is a really good tip particularly to those new to the blogosphere.
Brief but very precise information… Thanks for sharing this one.

A must read post!

Also visit my web page: http://gohima.com/

Anonymous said...

I'm really impressed along with your writing skills and also with the structure to your blog. Is this a paid topic or did you customize it your self? Either way stay up the nice high quality writing, it is uncommon to see a great weblog like this one these days..

Also visit my page ... istosovisto.com

Anonymous said...

Hey very cool web site!! Guy .. Excellent ..
Superb .. I will bookmark your web site and take the feeds additionally?
I'm satisfied to search out numerous useful info here within the post, we need develop more strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

Also visit my web site - http://www.bestgoldforcash.com/core-aspects-in-modcloth-coupon-clarified/

Anonymous said...

Hi, I do think this is an excellent website. I stumbledupon it ;) I will come
back once again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.



Feel free to visit my blog post: click the up coming site

Anonymous said...

I almost never comment, but i did a few searching and wound up
here Untitled. And I actually do have a few questions for you
if it's allright. Is it only me or does it look as if like some of these comments appear like they are left by brain dead individuals? :-P And, if you are writing at additional sites, I would like to keep up with everything fresh you have to post. Could you list of the complete urls of all your community pages like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?

my site ... http://1980designs.com/online-consignment-shops-quality-clothing-at-affordable-prices/